• سه‌شنبه / ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95050111781
  • خبرنگار : 71062

در همایش انجمن روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس عنوان شد:

ضرورت تربیت نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس/نیاز نسل امروز به زبان جدید

ضرورت تربیت نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس/نیاز نسل امروز به زبان جدید

انجمن روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس همایش نویسندگان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس را شب گذشته با تجلیل از خانواده شهید محمود صارمی و فعالان رسانه‌ای بر گزار کرد.

به گزارش ایسنا،در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار و با همکاری خانه فرهنگ ایثار و مقاومت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بر گزار شد،حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در سخنانی  تربیت نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران را در حوزه فرهنگ دفاع مقدس  امری ضروری دانست و با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه‌های  مختلف رسانه‌ای،خواستار اهتمام  جدی انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس نسبت به تربیت نسل جدید علاقه‌مند  به فعالیت در این حوزه شد.

انتظامی عضوگیری از چهره‌های فعال مطبوعات دفاع مقدس، ارائه آموزش‌های تخصصی،تالیف آثار پژوهشی و آسیب‌شناسی را از جمله اقدامات  ضروری دانست و افزود:یکی از آسیب‌های امروز رسانه‌های ما تربیت نکردن نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای و جذب نشدن نیروی جوان و تازه نفس برای ادامه راه و کسب تجربه است

و ی فعالیت در  رسانه و خبرنگاری  را جهاد با جهل دانست و اظهار کرد:اگر به دنبال تهذیب جامعه و ارزش‌مدارتر کردن مردم و رفع چالش‌های اجتماعی هستیم باید ارزش‌هایی همچون ایثار و از خودگذشتگی را باز تولید کنیم.

 همچنین سعید الفتی مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران  با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از بر نامه‌های این وزارتخانه است از بر گزاری نخستین جشنواره ایثار و رسانه در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد  و خواستار ثبت نام رسانه‌های فعال در سامانه این جشنواره شد.

دراین همایش همچنین سعید علامیان دبیر انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس با بیان اینکه رسانه‌ها بیش از 100 شهید به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده‌اند خواستار تعمیم فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در سطوح مختلف جامعه  شد.

این نویسنده دفاع مقدس اظهار کرد: قطعا اگر این فرهنگ در میان مردم ترویج و تبیین شود بسیاری از مشکلات حل و بسیاری از معضلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

علامیان عمده آسیب مطبوعات و رسانه‌ها را در حوزه دفاع مقدس زبان کهنه آثار و تولیدات دانست وافزود : باید با زبانی نو و تازه بنویسیم تا جامعه بپذیرد و در ذهن و زبان خویش آن را قبول وهضم کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسین رکریایی گزارشی از وضعیت و برنامه‌های انجمن در دوره جدید ارائه کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و مساعدت نهادهای مختلف جشنواره‌ تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس را برگزار کنیم.

در پایان این مراسم  فاطمه عاشوری خادم خانواده‌های شهدا و ایثارگر، خانواده شهید محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا،فرشته امیری تلاشگر رسانه‌ای دفاع مقدس،جلال خوش چهره خبرنگار فعال در دوران دفاع‌مقدس و روزنامه‌نگار،محمود جوانبخت نویسنده و فیلمساز، اسدالله مشایخی و ناصر ملایی فعال رسانه‌ای دفاع‌مقدس وا صغر استاد حسن معمار نویسنده دفاع مقدس تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha