• چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95060102208
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کلنگ‌زنی مجتمع فناوران 2 شهرکرد با حضور معاون وزیر صنعت

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مجتمع فناوران 2 شهرکرد با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایسنا، سید نعیم امامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در آئین کلنگ زنی مجتمع فناوران 2 شهرکرد، با اشاره به بهره‌برداری از 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، در قالب 11 واحد صنعتی در پنج شهرستان استان، اظهار کرد: کلنگ‌زنی مجتمع 2 فناوران شهرکرد به همت مسئولین و استاندار استان بوده است.

وی، رونق صنایع و بازار و اشتغال‌زایی در عرصه صنعت استان را از اهداف این کلنگ‌زنی دانست و تصریح کرد: با همکاری و همفکری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اتاق اصناف استان، شاهد ثبات و آرامش در بازار استان بودیم. مجتمع فولاد سفیددشت به عنوان صنعت مادر در کشور از طرح‌های افتتاح شده در این هفته بود.

امامی با اشاره به اینکه اصناف استان یکی از بهترین اصناف کشور است، خاطرنشان کرد: بازرسی‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان 25 درصد افزایش و جرایم 80 درصد کاهش یافته است.


به گزارش ایسنا، 11 طرح و پروژه صنعتی، بازرگانی و تجاری در روز دوم از هفته دولت با حضور معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می‌رسد.

امامی در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صنعت اظهار کرد: این 11 طرح عمدتا با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد بوده‌اند که ارزش ریالی آن‌ها 100 میلیارد تومان بوده است. در هفته آینده نیز 11 واحد مجددا راه‌اندازی شده به بهره‌برداری می‎‌رسند. مهم‌ترین وجه تمایز سال‌جاری با سال‌‎های گذشته این است که تمامی طرح‌های نیمه فعال، فعال شده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیز در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی، بهره‌برداری از پروژه فولاد سفید دشت و تنها واحد تولید چادر مشکی در کشور را از طرح‌های مهم کشوری در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

امامی با اشاره به اینکه با وجود کارخانه تولید چادر مشکی در چهارمحال و بختیاری، واردات این محصول به کشور متوقف می‌شود، تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که امسال ظرفیت تولید این کارخانه در طرح توسعه از 10 میلیون متر مربع به 20 میلیون متر مربع برسد.

وی افزود: در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، 295 واحد صنعتی نیمه فعال و راکد شناسایی شده و 250 واحد آن تا امروز برای اخذ تسهیلات با اعتبار بیش از 330 میلیارد تومان و 130 طرح کشاورزی با رقمی بالغ بر 400 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده‌اند. تاکنون حدود 30 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها پرداخت شده است.

امامی با اشاره به اینکه در بخش صنعت تا امروز به 25 درصد از اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری دست یافته‌ایم، گفت: اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

به گفته وی، آب معدنی نگین زردکوه، واحد بازیافت پلاستیک در لردگان، واحد گز بلداجی و کارخانه رنگین نخ بروجن از جمله طرح‌هایی هستند که امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha