• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95061308077
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نویسنده "زمان زوال":

به گذشته افتخار می‌کنیم اما فکری برای حال خود نداریم

به گذشته افتخار می‌کنیم اما فکری برای حال خود نداریم

ایسنا/اصفهان  در ساعات زوال دومین جمعه شهریور از چهره  کتاب "زمان زوال" رونمایی می‌شود، جمعیت همگی کتاب به دست منتظر نویسنده هستند تا از او امضا بگیرند، اما آینده این کتاب را کسی نمی‌تواند حدس بزند آیا  این کتاب هم پس از رونمایی قرار است در کتابخانه‌ها منتظر زوال خود خاک بخورند یا در دستان مردم ورق بخورد؟! پاسخی برای آن نیست چون این روزها حال کتاب‌ها خوب نیست زیادی خاک می‌خورند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر ایسنا، جشن امضا کتاب "زمان زوال" نوشته شهره احدیت با حضور علی ضیا عصر جمعه ۱۲ شهریور ماه در شهر کتاب شعبه نظر غربی اصفهان با حضور علاقه مندان به این نویسنده و کتاب برگزار شد.

شهره احدیت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به موضوع و دغدغه کتاب، اظهار کرد: کتاب زمان زوال اثر سوم داستانی من است و موضوع داستان دغدغه ای بود که من مدت‌ها به آن فکر می‌کردم من بسیار به این فکر می‌کنم که چرا اینقدر به گذشته افتخار می‌کنیم و فکری برای حال خود نداریم و این شروعی بود برای نوشتن کتاب زمان زوال و بعد از آن جست و جو کردن در تاریخ، اواسط نوشتن کتاب گورچین بودم که فکر کتاب زمان زوال در ذهنم درخشید تا به اینجا رسید.

نویسنده کتاب زمان زوال با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز کتاب خوب توسط نویسنده منتشر می‌شود، گفت: امروزه نویسنده‌ها در بخش بازاریابی دچار مشکل هستند. کتاب‌های خوب معرفی نمی‌شوند و رسانه‌هایی که در حال حاضر در دست جوانان است موجب شده است که سطح مطالعه در اکثر افراد پایین بیاید و چه خوب است که همه ما یک قراری بگذاریم که در طول هفته تعدادی کتاب را حتماً بخوانیم.

وی ادامه داد: نویسنده‌ها در حال حاضر خسته هستند چرا که به اندازه زحمتی که می‌کشند آن بها و یا ارزش را دریافت نمی‌کنند. منظورم از ارزش فقط بعد مادی نیست برای یک نویسنده بعد معنوی هم مهم است، چرا که یک نویسنده برای یک اثر زمان می‌گذارد من برای نوشتن زمان زوال که تقریباً ۲۵۰ صفحه دارد سه سال کار تحقیقی کردم ولی در مقابل نه حمایت کتابخوان را دارم نه حمایت ناشر را، که هزینه یک سال را تأمین کند. بسیاری از نویسندگان ما کسانی هستند که از این راه معاش زندگی خود را تأمین می‌کنند ولی در حال حاضر بسیار درگیر هستند.

احدیت افزود: در حال حاضر چه امکاناتی ما برای نویسندگان خود قرار می‌دهیم و من اعتقاد ندارم که کتاب خوب نداریم کتاب خوب هست بسیار زیاد هم هست ولی اگر بازاریابی خوب شود و کتاب‌ها معرفی شوند ما زمان هم برای مطالعه کتاب کم می‌آوریم. شاید برای شما خنده دار باشد ولی من یادم هست که تیراژ کتاب‌ها زمانی پنج هزار جلد بوده است و حالا ۵۰۰ جلد تیراژ کتاب‌هاست جمعیت چند برابر شده است اما تیراژ کتاب از نصف هم کمتر شده است و آسیب‌هایی که وارد می‌کند به پیکر نویسنده است.

نویسنده کتاب زمان زوال با اشاره به نویسندگان معروفی که در اصفهان زندگی کرده‌اند، گفت: زمانی در اصفهان جایزه نویسندگی به همت آقای خدایی آقای اخوت و زنده یاد زاون برگزار می‌شد جمعی که ما در آن یک هفته در اصفهان می‌دیدیم و مواردی که یاد می‌گرفتیم تا به حال هیچ جا ندیده‌ام و من حالا بعد از گذشت سال‌ها نگران کتاب خواندن و ادبیات در جای جای کشورمان هستم.

وی افزود: ما سال‌ها به حافظ و سعدی و مولانا افتخار کردیم و حق هم داشته‌ایم ولی ما باید چه کار کنیم که در آینده هم داشته باشیم کسانی را که در زمینه شعر و داستان در قله باشند در حال حاضر باید آینده ای بسازیم که مردم با ادبیات درآمیزند و فرهنگ ما فرهنگی باشد که وامدار ادبیات باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha