• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95061509923
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی:

همکاری آموزش و پرورش و بهزیستی یک همکاری استراتژیک است

ایسنا/اصفهان رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: رویکرد مثبت وزارت آموزش و پرورش در همکاری با سازمان بهزیستی کشور موجب شده است این همکاری استراتژیک ترین همکاری سال باشد و موجب استقبالی مثال زدنی از برنامه های مشارکتی شود. 

به گزارش ایسنا، مجید رضازاده امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی نوجوان سالم و در حاشیه رونمایی از برنامه مشترک سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش، اظهار کرد: بعد از ماه ها کار کارشناسی امروز این برنامه به ثمر نشسته است و سازمان بهزیستی در بخش پیشگیری به عنوان یک سازمان مهم اجتماعی، توانایی بالقوه اش را به تلاش های بالفعل تبدیل کرده است. 

وی افزود: قرار است در مقابله با آسیب های اجتماعی  رویکردی اجتماعی داشته باشیم و به جای رسیدگی به شاخ و برگ مسئله، مستقیما مشکل را ریشه یابی و از ریشه درمان کنیم. 

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: تأثیرگذارترین رویکرد در مبارزه با این آسیب ها مشارکت دانش آموزان و به کارگیری عموم مردم در قالب گروه های اجتماعی گوناگون است تا تک تک افراد جامعه توان خود محافظتی داشته باشند و تبدیل به یک سفیر اجتماعی شوند. 

رضازاده ادامه داد: در راستای تحقق این هدف مشارکت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور یک همکاری استراتژیک است و این دو نهاد اجتماعی به همراه یکدیگر تلاش دارند تا نوجوانان را از فردگرایی به جمع گرایی هدایت کنند. 

وی اضافه کرد: قرار است دانش آموزان در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند. در درجه اول توانمندی های خود را بشناسند و در زمینه توانمندی هایشان در مسائل گوناگون مشارکت کنند. این مشارکت موجب افزایش سرمایه های اجتماعی و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد. 

رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تنها با بهبود سرمایه های اجتماعی و روابط سالم میان جامعه می توان آسیب های اجتماعی راه کاهش داد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha