• سه‌شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95070603338

همزمان با روز جهانی گردشگری انجام شد

رونمایی از «خلیج فارس» در ایسنا

رونمایی از «خلیج فارس» در ایسنا

کتاب عکس‌های زیر آب از خلیج فارس همزمان با روز جهانی گردشگری، با حضور رامین اردستانی، مولف کتاب در ایسنا رونمایی و به ۱۷۵ غواص شهید تقدیم شد.

به گزارش ایسنا، رامین اردستانی، غواص و عکاس، ششم مهرماه با حضور در این خبرگزاری، از آخرین مجموعه عکس‌هایش در قالب کتابی که به تصاویر موجودات دریایی در زیر آب‌های خلیج‌ فارس اختصاص دارد، رونمایی کرد.

او در بخشی از سخنانش درباره این کتاب اظهار کرد: به‌واسطه زندگی در کشور ژاپن همیشه دیده بودم که آن‌ها یاد کشته‌شدگان جنگ‌شان را چگونه تا امروز زنده نگه‌ داشته‌ و فراموش‌شان نکرده‌اند. به همین خاطر دوست داشتم من هم این کتاب را که بدون هیچ‌گونه حمایت دولتی در مدت حدود دو سال در زیر آب عکاسی کرده‌ام، به ۱۷۵ غواص شهید در عملیات کربلای ۵ تقدیم کنم تا به نوعی یاد آن‌ها را زنده نگه داشته باشم.

در مراسم رونمایی از کتاب «خلیج فارس» علاوه بر اردستانی، ساعد نیک‌ذات - عکاس و فیلمبردار -، محمدرضا میری - باستان‌شناس و ایران‌شناس - و داوود وکیل‌زاده - عکاس و ناشر این کتاب - حضور داشتند و هرکدام از وجوه متخلف و تخصصی‌شان درباره کتاب صحبت کردند که مشروح آن در روزهای آینده منتشر می‌شود.

کتاب عکس «خلیج فارس» اثر رامین اردستانی توسط انتشارات وکیل‌زاده و در یک‌هزار نسخه به چاپ رسیده است. در این کتاب حدود ۱۷۰ تصویر به چاپ رسیده و هر عکس نیز زیرنویس فارسی و انگلیسی دارد. او در این کتاب علاوه‌ بر به تصویر کشیدن زندگی جانوران و گیاهان دریایی، تصاویری از مردم حاشیه خلیج‌ فارس هنگام کار در دریا و عکس‌های هوایی از جزیره‌های خلیج فارس را هم به تصویر کشیده است.

به گفته‌ی اردستانی، کتاب عکس‌های تخصصی دیگری از خلیج فارس در آینده به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۱۸:۵۳

بسیار جالب کار زیبایی انجام داده ای همیشه موفق باشی

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۲۰:۲۴

کتابی است ارزنده که نیاز به آن شدیدا احساس میشد. به کسانی که در تهیه و چاپ چنین کتابی تلاش کرده اند تبریک گفته و توفیق روزافزون آقای اردستانی و کسانی را که در این راه سهمی داشته اند از خداوند متعال خواستارم.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۰۸ ۱۴:۳۶

جناب آقای اردستانی با تولید چنین اثر ارزنده و البته منحصر به فرد در سطح منطقه و خلیج همیشه فارس خدمت بسیار بزرگی جهت شناساندن گوشه ای از عظمت ایران زیبا و با توجه به رزومه ای که از ایشان پیشتر در نمایشگاه عکس ایشان در خانه هنرمندان داشتند، حق مطلب را بسیار عالی و به بهترین نحو ممکن به جای آوردند که جای تشکر و قدردانی دارد. امیدوارم کتاب ایشان در آرشیو و اختیار همه ی ایران دوستان و دوست داران خلیج فارس قرار بگیرد.

avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۱ ۱۳:۴۱

درود فراوان بر فرزند سرزمين پارس درود بر هنرو شرف فرزند اين سرزمين .خليج هميشه فارس را سربلند كردي فرزند ايران