• چهارشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 95071409023
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

برقراری امنیت در جاده‌ها درخواست مردم از دولتمردان

برقراری امنیت در جاده‌ها درخواست مردم از دولتمردان

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برقراری امنیت در جاده‌های استان درخواست مردم از دولتمردان است.

به گزارش ایسنا، تقی کهوریان در همایش استانی راهوران محله با اشاره به آماربالای جان باختگان حوادث رانندگی گفت: کاهش میزان حوادث رانندگی و برقراری ایمنی در جاده‌های ارتباطی خواسته به حق مردم از دولتمردان و دستگاه‌های مسئول است که باید با اقدامات و راهکارهای علمی و اجرایی آن را تامین کرد.

وی افزود: شاخص کاهش تصادفات، میزان مرگ و میر و مصدومان حوادث رانندگی از شاخص های میزان توسعه یافتگی جوامع است که باید نسبت به کاهش آمار حوادث رانندگی در استان اهتمام جدی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه امسال متاسفانه در شش ماهه نخست شاهد افزایش آمار حوادث رانندگی در جاده‌ها و معابر درون شهری استان هستیم ادامه داد: از مجموعه پلیس و دستگاه‌های مسئول در این بخش انتظار می رود که با هدف‌گذاری و اولویت‌بندی برنامه‌ها در حوزه ایمنی و کاهش حوادث رانندگی اقدامات کارآمد و اثرگذاری را به اجرا درآورند و تمام دستگاه‌های مسئول و آحاد مردم در یک مشارکت همگانی، همکاری لازم را با پلیس به عمل آورند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی کنترل جدی معاینات فنی خودروها، نوسازی ناوگان حمل ونقل درون و برون شهری، تکمیل زیرساخت‌های حمل ونقلی در حوزه ریلی و هوایی و جاده‌ای استان و حضور جدی پلیس، گسترش دوربین های کنترل ترافیکی و برخورد با عوامل حادثه ساز را از جمله این اقدامات ضروری در استان عنوان کرد.

کهوریان افزود: در بخش زیرساخت ها و فراهم کردن خدمات زیربنایی و روبنایی مسئولیت اصلی با مدیران اجرایی است که در سال های اخیر با اولویت بندی پروژه ها و تخصیص هدفمند اعتبارات در بخش راهسازی و حذف نقاط حادثه ساز استان اقدامات مهمی انجام گرفته که در آینده کوتاه با بهره برداری از پروژه های مهمی نظیر اتصال شبکه سراسری راه آهن به مرکز استان، بهره‌برداری از بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در کریدورهای شمال و جنوب استان، جاده‌های آنتنی استان به سمت مرزهای رسمی، اصلاح و بهبود جاده‌های فعلی و افزایش میزان خطوط پروازی از فرودگاه ارومیه از حجم ترافیک جاده‌ها کاسته و تردد در این محورها با ایمنی و آرامش برای هموطنان به همراه باشد.

معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد: بر اساس گزارشات پلیس از حوادث رانندگی عدم توجه به جلو باسهم بیش از 70 درصدی بیشترین سهم را در تصادفات داشته که باید دراین حوزه با بررسی دقیق کارشناسی از دلایل موثر در این عامل و تمرکز بر رفع آنها با اقداماتی از جمله آموزش‌های همگانی و کاربردی نسبت به اصلاح رفتارهای ترافیکی در رانندگان و کاربران جاده اقدام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha