• دوشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95071911598
  • منبع : نمایندگی کرمان

استاندار کرمان:

ناهماهنگی تولیدکننده و صادرکننده از جمله مشکلات صنعت پسته است

ناهماهنگی تولیدکننده و صادرکننده از جمله مشکلات صنعت پسته است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با اشاره به برخی مشکلات پسته اظهار کرد: افزایش عرضه پسته در جهان و ناهماهنگی تولیدکننده و صادرکننده از جمله مشکلات صنعت پسته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی در هفدهمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان کرمان، ضمن تسلیت ایام ماه محرم، گفت: در هفته گذشته دو جلسه ستاد پسته با حضور همه فعالان این بخش در استان کرمان برگزار شده است.

استاندار کرمان به دو نظریه برای رفع مشکلات پسته اشاره کرد و ادامه داد: برخی معتقدند که باید به این بخش پول تزریق شود و برخی این نظریه را رد می‌کنند.

رزم حسینی، آمادگی خود را برای کمک به بخش پسته، اعلام و عنوان کرد: دولت تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان و صادر کنندگان پسته قرار خواهد داد.

وی استان کرمان را یک استان کشاورزی دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه استان کرمان یک استان کشاورزی است در نتیجه میزان اشتغال زایی در این حوزه بالاست.

استاندار کرمان، سیاست دولت را در راستای تقویت کشاورزی، اعلام و بیان کرد: در این راستا طرح همیاران آب ارایه شده است.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در پایان درخواست کرد: از دولت درخواست داریم منابع داخلی بانک های استان را افزایش دهند تا بانک ها بتوانند در حوزه های مختلف تسهیلات لازم را ارائه دهند.

علی اسدی، نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مسئولین استان بطور جد در خصوص مدیریت آب وارد عمل نشده‌اند، افزود: برای مشکل آب شهرستان شهربابک اگر تدبیری اندیشیده نشود در سال آینده با مشکل جدی مواجه می‌شویم و دچار بحران خواهیم شد. در این راستا باید دامداری سنتی را به دامداری صنعتی تبدیل کنیم.

یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز در این جلسه گفت: جنوب استان کرمان با 4.5 میلیون تن محصولات کشاورزی 70 هزار خانوار را مشغول به کار کرده است. عادت کرده ایم که وقتی کانون های بحران ایجاد می شوند برای حل مشکل اقدام کنیم. مردم جنوب استان کرمان درخواست تامین سرمایه در گردش برای آغاز کشاورزی را دارند واز هم اکنون باید برای فروش محصولات تولیدی این بخش برنامه ریزی لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha