• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95081712184
  • منبع : نمایندگی فارس

کاهش آمار حوادث رانندگی در شیراز

کاهش آمار حوادث رانندگی در شیراز

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز با اشاره به آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور استان فارس، مبنی بر اینکه سال گذشته 36 هزار نفر در شیراز بر اثر حوادث رانندگی معلول شده‌اند اقدامات اجرایی شده از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری را منجر به کاهش این حوادث طی ماه‌های اخیر دانست.

به گزارش ایسنا، احمدرضا نقیب‌زاده در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: آمارهای منتشر شده در خصوص حوادث رانندگی در شیراز باید ما را متوجه مباحث مهم مربوط به ایمنی عابران پیاده کند.

نقیب‌زاده با قدردانی از تلاش‌های انجام شده از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، از بین رفتن بعضی حواشی در این معاونت را یادآور شد و گفت: با تدبیر مهندس شمس و مدیریت مناسب، شرایط خدمت در حوزه حمل و نقل فراهم شده و ما هم باید این موقعیت را غنیمت بدانیم.

او معتتقد است که از زمان حضور معاونت جدید در راس حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز شاهد کاهش تعداد حوادث رانندگی و قربانیان این حوادث بوده‌ایم.

نقیب‌زاده همچنین گفت: بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز که علاوه بر وجود جلوه‌های زیاد معماری و شهرسازی خاطره و هویت فرهنگی مذهبی این شهر محسوب می‌شود عامل ایجاد اعتبار برای شیراز بوده است.

او اضافه کرد: آنچه مبنای معرفی این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به شمار می‌رود، وجود زیارتگاه احمد بن موسی (ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم در قلب این منطقه است که ارزش معنوی آنرا دو چندان کرده است.

نقیب‌زاده ادامه داد: با وجود اینکه با توسعه شهر، این منطقه حدود دو درصد از محدوده شهر را به خود اختصاص داده اما همچون نگینی ارزشمند برای این شهر به شمار می‌رود و باید در احیای آن تمام مسئولین شهر در حوزه وظایف خود احساس مسئولیت کنند.

او اعتقاد دارد که عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز نقشی ویژه بوده و انتقال ساختمان شورا به این بافت تاثیری شایسته در توسعه بافت تاریخی خصوصا اطراف حرمین شریف امامزادگان داشته است.

نقیب‌زاده عقد قرارداد احیا و نوسازی 27 خانه در منطقه تاریخی فرهنگی توسط شهرداری را اقدامی اساسی و پروژه‌ای پیشرو در تحول کالبدی این منطقه قلمداد و بر لزوم تسریع در اجرایی شدن قرارداد، تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha