• سه‌شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95081812697
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

افزایش 23 درصدی متوفیان تصادف در چهارمحال و بختیاری

افزایش 23 درصدی متوفیان تصادف در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع تصادفات رانندگی در استان در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافته است، افزود: تعداد تصادفات خسارتی 19 درصد کاهش، تصادفات جرحی 21 درصد کاهش و تعداد تصادفات فوتی 29 درصد افزایش داشته است.

رحمت‌الله نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا  اظهارکرد: در هفت ماه ابتدای امسال تعداد متوفی‌های تصادفی نسبت به مدت مشابه 23 درصد افزایش و تعداد مجروحین ناشی از  تصادفات رانندگی در این مدت زمان 19 درصد کاهش نسبت به سال قبل داشته است.

وی با اشاره به اینکه مجموع تصادفات رانندگی در استان در هفت ماه ابتدای امسال نسبت به سال قبل 15 درصد کاهش یافته است، افزود: تعداد تصادفات خسارتی 19 درصد کاهش، تصادفات جرحی 21 درصد کاهش و تعداد تصادفات فوتی 29 درصد افزایش داشته است.

نجفی با بیان اینکه محورهای ارتباطی شهرکرد- شلمزار، بلداجی - خوزستان، کوشکی - یاسوج، سفیددشت - فرادنبه و کوهرنگ -گردنه‌های چری و شاه‌منصوری از محورهای پرخطر و حاثه‌خیز استان محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: می‌توان با کمک دولتمردان و همکاری نهادهای مربوطه با تبدیل این محورها به بزرگراه و رفع نقاط حادثه خیز، 90 درصد مشکلات را حل کرد و حوادث این محورها رابه حداقل رساند.

 رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سبقت و انحراف به چپ و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه از جمله عوامل اصلی بروز تصادفات رانندگی است و همچنین عدم توجه به جلو، استفاده از تلفن همراه، مصرف مواد مخدر، سرعت زیاد، خستگی و خواب‌آلودگی از عوامل اصلی عدم کنترل وسیله نقلیه توسط راننده به شمار می‌روند.

نجفی با اشاره به اینکه رانندگان چهارمحال و بختیاری رتبه نخست را از لحاظ سرعت زیاد در بین تمام استان‌های کشور دارند، به رانندگان استان توصیه کرد که از سرعت زیاد در جاده‌ها پرهیز کرده و راننده و سرنشینان به خصوص سرنشینان عقب کمربندایمنی خود را ببندند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از از مرگ 137 نفر در اثر حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

منصور فیروز بخت در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: 137 نفر در تصادفات رانندگی استان چهارمحال و بختیاری طی شش ماهه نخست امسال جان خود را از دست دادند که از این تعداد 100 نفر مرد و 37 نفر زن بوده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد تلفات 113 نفر بود، 21.2 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی سال گذشته، 83 نفر مرد و 30 نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: طی مدت مذکور نیز 28 مرد و یک زن فوت شده ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش 81.3 درصدی مرگ ناشی از مصرف سوء مواد مخدر در استان، تصریح کرد:سال گذشته نیز  16 فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در استان به ثبت رسید که از این تعداد 15 نفر مرد و یک نفر زن بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha