• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95083020514
  • منبع : نمایندگی کردستان

بهره‌مندی 881 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت

بهره‌مندی 881 روستای کردستان به اینترنت پرسرعت

ایسنا/کردستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در راستای آماده کردن بسترهای لازم برای واگذاری اینترنت پرسرعت به روستاها، در فاز اول در سال 93 تعداد 330 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند که در فاز سوم این تعداد به 881 روستا خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، «فردین سعیدی» در جلسه رفع مشکلات حوزه مخابرات شهرستان سقز، اظهار کرد: 663 کیلومتر فیبرنوری در سراسر استان در حال اجراست که 96 کیلومتر آن نصب شده و تا پایان سال 96 به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: پیش از آغاز به‌کار دولت یازدهم، پهنای باند 5.6 گیگابایت بود که هم‌اکنون این میزان 50 گیگابایت است و 30 گیگابایت آن خریداری و 20 گیگابایت دیگر آماده واگذاری است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی هم، پیش از آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید، استان کردستان در کشور رتبه 29 بود که هم‌اکنون 2 رتبه ارتقاء و نفوذ اینترنت در استان از 16.37 به 27.2 درصد بهبود یافته است.

در ادامه این جلسه، «ماهیار عطار»، معاون اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه غرب کشور نیز اعلام کرد: برای رفع مشکلات ارتباطات تلفن همراه در مسیرهای جاده‌ای تلاش خواهد شد.

«فاتح احمدی‌»، مدیرکل پست استان کردستان هم در نظر گرفتن اعتبار توسط فرمانداری سقز و سایر فرمانداری‌ها برای این شرکت در شهرستان‌ها را خواستار شد.

مدیرکل شرکت مخابرات استان کردستان هم تصریح کرد: وضع پوشش تلفن همراه در جاده‌ها ارتقاء خواهد یافت و مشکلات تلفن‌های wll روستایی هم به حداقل خواهد رسید.

«علی‌اکبر ورمقانی»، فرماندار سقز هم در این جلسه، خواستار ارتقای پوشش شبکه‌های تلفن همراه، رفع هم‌پوشانی تلفن ثابت در روستاها، رفع نقاط‌کور با نصب دکل‌های مخابراتی در جاده‌ها و توزیع مناسب قبض‌های تلفن همراه و پلاک‌های کدپستی در روستاهای این شهرستان شد.

رئیس اداره مخابرات سقز نیز با اذعان به وجود هم‌شنوایی تلفن ثابت در روستاهای این شهرستان، تصریح کرد: این امر به‌علت فرسوده بودن زیرساخت‌های مخابراتی از جمله کابل است که ترمیم لازم انجام خواهد شد.

«کریم محمدی» افزود: 14 روستا، مشکل هم‌شنوایی دارند که مشکل پنج روستا از طریق تبدیل سیستم آنها به اسماکس رفع شده است.

«اسماعیل دستگیری»، نماینده دفاتر پیشخوان دولت هم واگذاری بیشتر خدمات اداری به این دفاتر، در اختیار قراردادن ماژول تلفن همراه به سه دفتر جدید را خواستار شد.

«باقی رحمانپور»، رئیس شورای اسلامی سقز نیز ارتقای پهنای باند شبکه دولت برای ادارات از جمله شهرداری‌ها و واگذاری عوارض خودرو به دفتر پیشخوان را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha