• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95090302259
  • خبرنگار : 71454

ساکنین بارسلون رو در روی گردشگران

ساکنین بارسلون رو در روی گردشگران

ساکنین بارسلون اسپانیا در واکنش به مشکلات ناشی از حضور بیش از حد گردشگران در این شهر دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پولتیکو،  افزایش اجاره بها، شلوغی خیابان‌ها و سایر مشکلات ناشی از حضور بی‌شمار گردشگران در بارسلون اسپانیا موجب شده ساکنین این شهر نسبت به شرایط به وجود آمده دست به اعتراض بزنند، اعتراضی که از سوی شهردار بارسلون نیز حمایت می‌شود.

بر اساس اعلام مقامات محلی، بارسلون سالانه پذیرای نزدیک به ۱۰ میلیون گردشگر است که منابع مالی فراوانی را برای این شهر ۱.۶ میلیون نفری به ارمغان می‌آورد، اما تأثیری که حضور پرشمار گردشگران بر افزایش بهای اجاره‌ها داشته اکنون به نگرانی‌ اصلی ساکنین این شهر تبدیل شده و براساس یک نظرسنجی دومین مشکل آن‌ها پس از بیکاری است.

«آدا کولائو» که در سال ۲۰۱۵ با وعده بهبود شرایط گردشگری به عنوان شهردار باسلون انتخاب شد نیز یکی از منتقدان شرایط کنونی است. وی که از او به عنوان یکی از رادیکال‌ترین شهرداران جهان نام برده می‌شود اظهار می‌کند ما شهر را فقط برای گردشگران نمی‌خواهیم و دوست نداریم بارسلون نیز به شرایطی چون شهر ونیز ایتالیا برسد.

شهردار بارسلون همچنین عنوان کرد ما همیشه به ورود گردشگران خوشامد می‌گوییم، اما صنعت توریسم در حال بالا بردن قیمت اجاره‌ها و همچنین بیرون راندن ساکنان محلی از شهر است.

وی خواستار اجرای طراحی جدید در جهت ترویج گردشگری پایدار شده است که به نفع همه اهالی بارسلون و نه فقط ثروتمندان باشد و در عین حال ویژگی‌های سنتی محله‌های قدیمی بارسلون نیز حفظ شود.

مسئولان شهری بارسلون برای چندین دهه در پی راه‌هایی برای تقویت گردشگری بودند اما پژوهش چندانی درباره مدیریت گردشگری که زندگی بومیان را مختل کرده انجام نداده‌اند.

گردشگران روزانه ۲۵ میلیون یورو (۱۸ میلیون پوند) در شهر بارسلون هزینه می‌کنند و صنعت گردشگری شامل ۱۵ درصد از تولید ناخالص این شهر است که با ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در این شهر همراه بوده است.

منطقه «Ciutat Vella» به عنوان قلب قدیمی شهر و یکی از مهمترین جاذبه‌های مورد علاقه گردشگران در هشت سال گذشته به دلیل اجاره بهای بالا و سروصدای اذیت‌کننده گردشگران، ۱۳ هزار ساکن خود را از دست داده و مردم بارسلون به بسیاری از مناطق معروف شهر وارد نمی‌شوند.

در صورتی که شهردار بارسلون بتواند در اجرای طرح‌های خود در این شهر به توفیقی دست یابد مسئولان شهرهایی چون هنگ کنگ، ونیز و آمستردام که شرایط مشابهی را دارند نیز بسیار خرسند خواهد شد، شهرهایی که ساکنین آن‌ها فشار زیادی روی سیاستمداران می‌آورند تا آن‌ها به یک تعادل میان منفعت اقتصادی گردشگری و تأثیرات منفی آن ایجاد کنند.

چندی پیش شهروندان ونیز نیز با تجمع در میدان تاریخی این شهر، نسبت به افزایش هزینه‌های زیاد زندگی و صدمات صنعت گردشگری به ونیز دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha