• پنجشنبه / ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95090402685
  • منبع : نمایندگی البرز

استاندار البرز: 80 درصد کاهش بارندگی‌ها زنگ خطری جدی است‌

استاندار البرز: 80 درصد کاهش بارندگی‌ها زنگ خطری جدی است‌

ایسنا/البرز ‌استاندار البرز با اعلام آمار بارش‌ها طی سال جاری افزود: کاهش 80 درصدی بارندگی و کمبود آب جای نگرانی دارد و با پیش‌بینی شرایط بحرانی به اجبار باید شیوه بهره‌وری را تغییر داد تا از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

‌به گزارش ‌ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهائی صبح پنجشنبه(چهارم آذر) در بیستمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گزارشی از سفر هیات دولت را ارائه و انتظارات خود از مدیران استان را برای پیگیری پروژه‌ها و طرح‌ها تشریح کرد.

طهائی ستاد پیگیری مصوبات سفر را مصوب کرد و با پیش شرط اتمام پروژه ظرف مدت دو سال نقشه راه مدیران را از دستاوردهای پسا سفر کاروان تدبیر و امید اینگونه ترسیم نمود. 

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی مسئله آب و کمبود آب را در محوری از این نشست خاطرنشان کرد و با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر انتقال بخشی از پساب فیلتر شده به بخش کشاورزی گفت: بهره‌وری از منابع آبی موجود در شرایط بحران آبی در کشور راهکاری است که برای استفاده بهینه به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: استفاده از پساب در بخش کشاورزی با تأیید سلامت آب تصفیه شده توسط سازمان بهداشت و محیط زیست در مزارع و گلخانه‌ها جاری خواهد شد.

استاندار البرز با اعلام آمار بارش‌ها طی سال جاری افزود: کاهش 80 درصدی بارندگی و کمبود آب جای نگرانی دارد و با پیش بینی شرایط بحرانی به اجبار باید شیوه بهره وری را تغییر داد تا از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم.

طهائی گفت: انتظار می‌رود گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی به سمع و نظر مردم برسد و مسولان گزارش کار خود در این ستاد را در گفت‌وگوی با رسانه‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه اختصاصی صدا و سیمای استان در حوزه اقتصاد مقاومتی تهیه شده از مسولان خواست تا ضمن حضور در این برنامه و ارائه گزارش اقدامات، با رسانه‌های استان نیز مصاحبه داشته و اطلاع‌رسانی نمایند.

طهائی با قدردانی از پوشش رسانه‌ای صدا و سیمای استانی سفر هیات دولت خاطرنشان کرد: این سازمان با کمبود امکانات اطلاع‌رسانی جامعی از برنامه‌های سفر داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار البرز با ابراز نگرانی از دغدغه کمبود منابع آبی گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و اتمام ظرفیت موجود، امکان برداشت آب از چاه‌ها وجود ندارد، این روزها نیز خبرهای نگران کننده‌ای در سراسر دنیا از کمبود منابع آبی شنیده می‌شود.

وی با اشاره به نشست بحران آب استان که با حضور پدر علم کویرشناسی انجام شد، افزود: این دغدغه پروفسور کردوانی نیز اخیرا مطرح شد و ایشان نیز اتمام ظرفیت آب را هشدار داده‌اند، بنابراین باید شیوه بازچرخانی را به کار برد.

استاندار همچنین دغدغه مقام معظم رهبری در سال 93 همزمان با روز درختکاری مبنی بر گسترش پدیده زمین‌خواری و کوه‌خواری را مورد بازخوانی و تأکید قرار داد و گفت: نباید به سادگی از کنار این هشدارها گذشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha