• شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95091307104
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

خسارت‌های فراوان بارندگی‌های سیل‌آسای کهگیلویه و بویراحمد

خسارت‌های فراوان بارندگی‌های سیل‌آسای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد به‌علت رانش‌ها و ریزش‌هایی که در مسیرها بوده است، شاهد قطع ارتباط در برخی روستاهای این استان بوده‌ایم.

به گزارش ایسنا، «پژمان نیک‌اقبالی» امروز(شنبه 13آذر) در جمع خبرنگاران افزود: خوشبختانه در پی بارش‌های چند روز اخیر در استان میزان بارندگی‌های خوبی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارشی که تا ساعت 9:30 دقیقه امروز به دست ما رسیده است، شهرستان لنده با 159میلی‌متر بارندگی رکورددار میزان بارندگی کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: میزان بارندگی تا ساعت ذکرشده در استان به‌ترتیب در شهرهای دهدشت 101میلی‌متر، سی‌سخت 100میلی‌متر، سرفاریاب 92 میلی‌متر، چرام 90 میلی‌متر، یاسوج 86.3 میلی‌متر، لیکک 76.6 میلی‌متر، دوگنبدان 76میلی‌متر، امامزاده جعفر(ع) 68 میلی‌متر و باشت نیز 61 میلی‌متر هستند.

نیک‌اقبالی تصریح کرد: این میزان بارش‌ها در سطح کهگیلویه و بویراحمد حجم زیادی از بارندگی در این استان را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی یا شهرستان بهمئی جاده ارتباطی 10 روستا مسدود شده‌اند و به بازگشایی نیاز دارند که 2 دستگاه لودر مربوط به اداره راه و شهرسازی این شهرستان در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سطح شهرستان دنا 21 روستا دچار قطع ارتباط شده بودند که با تلاش دستگاه‌های اجرایی بازگشایی شده‌اند.

نیک‌اقبالی افزود: پنج روستا در منطقه «جلاله» و یک روستا به نام «گودلان» در منطقه سادات محمودی هنوز بازگشایی نشده‌اند از این‌رو دستگاه‌ها به مناطق مذکور اعزام شدند.

وی گفت: در روستای «شترخواب» واقع در شهر پاتاوه یک منزل مسکونی تخریب شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کانال هدایت سیلاب شهر لیکک دچار آبگرفتگی و سرایت آب به سطح خیابان‌ها شده است.

نیک‌اقبالی افزود: در شهرستان لنده جاده‌های ارتباطی  بالغ بر 24 روستای بخش «موگرمون» مسدود و پل ارتباطی قیام در معرض خطر سیل واقع شده است و در سطح شهر نیز آّبگرفتگی معابر وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی مشغول رفع موانع هستند.

وی تصریح کرد: در شهرستان چرام تاکنون جاده ارتباطی 17روستا به‌علت ریزش ترانشه‌ها و کنار جاده‌ها قطع و دستگاه‌های مرتبط در حال انجام اقدامات هستند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه شهر چرام نیز به‌علت حجم زیاد سیلاب در برخی نقاط و انسداد آبگرفتی و پل‌های معابر به وقوع پیوسته است که توسط دستگاه‌های شهرداری در حال رفع موانع هستند.

نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن منازل مسکونی و محل نگهداری احشام در چرام به‌ویژه در سکونت‌گاه‌های روستایی دچار خسارت شده‌اند که تاکنون میزان آن به‌علت ادامه بارندگی میسر نشده است.

وی گفت: در سطح شهرستان بویراحمد، در شهر یاسوج خیابان‌های گلستان و شهرک امام حسین(ع) منازل مردم دچار آبگرفتگی شده‌اند و روستاهای سرآبتاوه و نجف‌آباد این شهرستان نیز چند مورد آبگرفتگی منازل بر اثر انسداد معابر ایجاده شده است که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در حال رفع هستند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در بخش لوداب شهرستان بویراحمد برق شماری از روستاها قطع شده است که به محض اطلاع واحدهای تعمیرات به محل مورد نظر اعزام شده اند و در حال پیگیری هستند.

نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز آبگرفتگی معابر شهری و انسداد جاده‌های روستایی و بین شهری وجود دارد که با حضور دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم به انجام رسیده است.

وی افزود: پل ارتباطی تنگ چویل حدفاصل این استان کهگبلویه و خوزستان است قطع شده است و هم‌اکنون خوشبختانه خطر جدی که تهدیدکننده جان مردم باشد وجود ندارد اما مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.  

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چون در سد کوثر ممکن بود حجم زیادی از نزولات جوی در پشت سد جمع شود و احیاناً به تعمیرات نیاز باشد گروهی طی چند روز گذشته در محل این سد مستقر شدند و همه دریچه‌های این سد مورد بازبینی و کنترل قرار گرفت و اگر نیاز به عملیات خاصی برای مهار و یا رهاسازی آب در این سد وجود داشته باشد، به موقع اقدام می‌شود.

نیک‌اقبالی افزود: به‌علت ادامه بارندگی و بارش نزولات جوی تاکنون در سایر حوزه‌ها امکان بررسی میزان خسارت‌ها وجود نداشته است و تنها به روستاهای «دلی نعمت الهی و پاتاوه رودسمه» از توابع بخش دیشموک خسارت جدی وارد شده است که به‌علت رانش زمین و آبگرفتی دیشب تخلیه و در روستاهای هم‌جوار ساکن شدند.

وی اضافه کرد: به‌طور کلی با وجود بارندگی‌های خوب در این استان خوشبختانه تاکنون تلفات جانی در استان گزارش نشده است و خسارت‌های وارده در حوزه راه‌ها و مردم هم در حال ارزیابی است که متعاقباً و با پایان بارندگی در فرصت مناسب جمع‌بندی و ضمن ارسال به ستاد بحران کشور برای گرفتن اعتبار بازسازی به اطلاع رسانه‌ها و عموم خواهد رسید.

(عکس تزئینی است)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha