• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95091710180
  • منبع : نمایندگی زنجان

فرمانده نیروی انتظامی استان خبر داد:

کاهش 15 درصدی مرگ‌ و میر جاده‌ای در زنجان

ایسنا/زنجان فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با توجه به اقدامات مناسب صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون مرگ و میر جاده‌ای در استان زنجان 15درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی آزادی در مراسم آغاز به کار طرح زمستانی امسال با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارات و تلفاتی که همه ساله در فصل زمستان با آن مواجه هستیم باید اقدامات پیشگیرانه را در اولویت کار خود قرار دهیم، افزود: در زمستان امسال همه نهادهای دولتی خدمات‌رسان قبیل هلال‌احمر، اورژانس، حمل و نقل و راهداری، امداد خودرو، هواشناسی، نیروی انتظامی و ... باید با اتحاد انسجام، هماهنگی، همدلی و همکاری و با انجام برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و به استقبال زمستان بروند.

وی ادامه داد: باید تلاش خود را انجام دهیم تا در این فصل غافل‌گیر نشویم؛ چراکه در روزهای اخیر شاهد بارش نزولات آسمانی در برخی از نقاط کشور و به وقوع پیوستن خساراتی در این مناطق بودیم و باید سعی شود تا مشکلاتی که برای سایر استان‌ها اتفاق افتاده است، در این استان شاهد آن نباشیم.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته مشکل حادی در فصل زمستان در زنجان نداشته‌ایم و تنها در سال‌های گذشته از جمله سال‌86 و سال 90 ‌برخی مشکلات برای استان پیش آمد و باعث شد تا دستگاه‌ها زحمات زیادی متحمل شوند و حتی در برخی مناطق مجبور به استفاده از امکانات نیروهای مسلح در این سال‌ها شدیم. برطرف کردن معایب و نواقص گذشته و مرور طرح‌ها در سال‌های گذشته و تقویت محاسن و استفاده از تجارب گذشته می‌تواند ما را در استقبال از این فصل یاری کند و با هماهنگی دستگاه‌ها باید تلاش کنیم تا با بروز اینگونه مسائل روبه‌رو نشویم؛ چراکه غافل‌گیری میزان خسارات را بالاتر خواهد برد.

آزادی گفت: هدف اصلی نیروی انتظامی، ایمن‌سازی جاده‌ها و تسهیل عبور و مرور است و باید بتوانیم با انجام اقدامات پیشگیرانه تلفات را به حداقل و یا به صفر برسانیم و تاکنون هم اقدامات صورت گرفته موجب کاهش چشم‌گیر تلفات در استان زنجان شده است.

در ادامه این مراسم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ضمن اعلام آمادگی کامل این ارگان برای مقابله با شرایط بحرانی در این فصل، اظهار کرد: این اداره متولی اصلی ایمن‌سازی، بهسازی و نگه‌داری جاده‌های استان است و به جهت وظایفی که از سوی بخش حمل و نقل مسافر و کالا وجود داشته است بیش از پنج میلیون تن کالا و بیش از 2.5 میلیون نفر مسافر در سطح استان که بیش از 90درصد جابه‌جاهایی را به خود اختصاص داده، صورت گرفته است.

ایرج دست‌نشان خاطرنشان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امسال در حوزه اعتبارات با مشکلات بسیار جدی مواجه است؛ چراکه اعتبارات اختصاصی برای این نهاد طی امسال بسیار ضعیف بوده است و این در حالی است که در استان زنجان بیش از پنج‌هزار و 842 کیلومتر راه اصلی و شریانی و معادل 11 هزار کیلومتر راه هم‌سنگ و 28 راهدارخانه وجود دارد و به طور کامل برای فصل زمستان تجهیز شده و آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای کشیک‌های راهداری نیز صورت گرفته است. همچنین لوازم مورد نیاز راهدارخانه، از جمله نمک به میزان 18 هزار و 300 هزار تن تهیه شده و در اختیار راهدارخانه‌ها قرار گرفته است که در صورت بارش برف و یخ‌بندان مورد استفاده خواهند شد و همه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین نیز تجهیز شده‌اند و کسری ماشین‌آلات در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم با انجام هماهنگی‌های انجام شده رفع شده است.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل هلال‌احمر استان زنجان نیز خاطرنشان کرد: در بحث طرح زمستانی جمعیت هلال‌احمر استان 10 پایگاه ثابت مستقر در جاده‌های اصلی و نه فرعی وجود دارد که معمولا با شروع طرح‌ها زمستانی و تابستانی پنج پایگاه موقت و ثابت به این پایگاه‌ها اضافه می‌شود که در این موضوع عملا کمکی به اورژانش را انجام می‌دهد. علی طاهری افزود: 15 تیم پنج نفره در شهرستان‌ها مستقر هستند و در بحث اسکان هلال‌احمر ظرفیت اسکان در راه ماندگان را در این 10 پایگاه دارا است و در خصوص تغدیه در راه ماندگان و مسافران نیز ذخیره تغدیه خشک برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha