• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95091710441
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان:

انعکاس واقعیت‌های جامعه، ویژگی بارز ایسنا است

ایسنا/زنجان مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: انعکاس واقعیت‌های جامعه، ویژگی بارز خبرگزاری ایسنا است.

امیرعلی نیکبخش در بازدید از ایسنا که به مناسب 16 آذرماه سالروز تاسیس این خبرگزاری و گرامی‌داشت روز دانشجو انجام شد، یکی از ویژگی‌های بارز ایسنا را انعکاس واقعیت‌های جامعه و بی‌طرفی دانست و افزود: خبرگزاری ایسنا همواره نقش بی‌طرفی و سازندگی داشته و این نقش نسبت به سایر خبرگزاری‌ها در جامعه ملموس‌تر بوده است.

وی با یادآوری اینکه ایسنا، خبرگزاری ملقب به دانشجویان است و نقش دانشجو از گذشته تا به امروز در توسعه جامعه در اذهان عمومی حک شده است، ادامه داد: بی‌تردید دانشجوی پویا زمینه توسعه جامعه را فراهم می‌کند و خوشبختانه این نقش تا به امروز ادامه داشته و خبرگزاری ایسنا نیز حرف دل دانشجویان ایران را می‌زند.

این مسئول با بیان اینکه هر جا علم و نیروی جوانی روی کار باشد، شاهد جهش خوب در کارها بوده‌ایم، تصریح کرد: هر جا که به نیروهای جوان و اعتقادی مثل شهید شهریاری که نمونه بارز انسان اهل علم، عمل و معتقد بود و از دل همین دانشجویان برخاست، اعتماد شود، روند رو به رشد جامعه با شتاب بیشتری محقق خواهد شد.

نیکبخش با اشاره به اینکه نگاه دانشجویان ما به کشور، نگاه مثبتی است و مقام معظم رهبری نیز نگاه ویژه‌ای به این قشر دارند، اظهار کرد: بدون شک، بخش اعظمی از اخبار حوزه دانشجویی توسط خبرگزاری ایسنا سازمان‌دهی می‌شود، به همین معتقدیم این خبرگزاری کار بسیار سخت و حساسی را در حوزه اطلاع‌رسانی بر عهده دارد.

وی با یادآوری اینکه خبرگزاری ایسنا عملکرد چشم‌گیری در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته است که این خود حاکی از اهتمام ویژه ایسنا به دغدغه‌های حوزه کتاب بوده است، گفت: رسانه‌ها مطالبه مردم را به گوش مسئولان و عملکرد دولت‌مردان را به سمع مردم می‌رسانند، از این رو فعالیت در حوزه خبر، کار سختی است، به همین خاطر در اکثر مواقع، شیب انتقادها به سمت رسانه‌ها است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به لحاظ منابع مالی با دغدغه‌های زیادی مواجه است، افزود: با وجود همه این مشکلات، در هفته کتاب حدود 13 هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اضافه شده است. هم‌چنین در حال حاضر 80 هزار عضو ثابت و فعال در استان داریم که نرم کشوری در این زمینه 3 درصد و در زنجان 7 درصد است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با رفع موانع پیش روی احداث کتابخانه مرکزی زنجان، شاهد از سرگیری مجدد این پروژه باشیم، خاطرنشان کرد: این پروژه در سال 88 کلنگ‌زنی و در حال حاضر 23 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، لذا امیدواریم با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوص به این امر، شاهد از سرگیری مجدد این پروژه باشیم؛ چرا که با اعتبارات دولتی، پروژه مذکور تا یک دهه آینده نیز به بهره‌برداری نخواهد رسید.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار، اظهار کرد: دلیل اصلی موفقیت ایسنا به‌عنوان یکی از خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی، وارد نشدن به مباحث جناح‌بندی بود که باعث شده خبرگزاری ایسنا بی‌طرفی خود را در همه ادوار نشان دهد.

مهدی عباسی با تاکید بر اینکه آرشیو این خبرگزاری بیانگر آن است که صداقت به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی ایسنا بوده است، خاطرنشان کرد: همه مجموعه‌های جهاددانشگاهی در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و خبرگزاری ایسنا نیز از بدو تاسیس در انجام رسالت خود، پیرو ولایت‌فقیه و حامی دولت‌ها بوده و مخابره اخبار خوب، مفید و امیدبخش را سرلوحه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha