• دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95092213555
  • خبرنگار : 71062

سردار خضرایی تاکید کرد:

ضرورت توجه به الهامات و کارکردهای اخلاقی دوران دفاع مقدس

ضرورت توجه به الهامات و کارکردهای اخلاقی دوران دفاع مقدس

چهاردهمین نشست کمیته مشورتی گردشگردی سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز با حضور اعضاء و به میزبانی باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه،سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به جاذبه‌های گردشگری باغ  موزه دفاع مقدس به عنوان یک موزه مفهومی گفت: مردم ما جنگ و ماهوی جنگ آشنا هستند اما بیش از آن که به جنگ و بخش‌های تاکتیکی آن بپرردازیم بایستی به الهامات و کارکردهای اخلاقی دوران دفاع مقدس به عنوان یک میراث معنوی بزرگ بپردازیم .

وی افزود: دفاع مقدس از آن جهت مقدس نامیده می‌شود که مملو از امور تربیتی و اخلاقی است که توسط رزمندگان دوران دفاع مقدس متبلور شد و جنگ تحمیلی را فراتر از یک واقعه تاریخی تبدیل کرد.امروز باید این جریان عظیم فرهنگی در جامعه تعمیق یافته و در بخش های مختلف جامعه استمرار پیدا کند.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بیان کرد: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در قالب هشت تالار و با حضور راویان دوره دیده و مسلط به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و عربی این آمادگی را دارد تا با همکاری بخش‌های مختلف حوزه گردشگری نه تنها میزبان علاقه‌مندان ایرانی که میزبان گردشگران خارجی باشد که این امر مستلزم برنامه‌ریزی و همکاری نزدیک تر حوزه‌های مرتبط با گردشگری و باغ موزه دفاع مقدس است.

در ادامه، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با  اشاره به ظرفیت‌های معنوی در حوزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس می‌تواند بیان کننده  بخشی از تاریخ معنوی این سرزمین را معرفی کند. امروز مسئولیت داریم که پاسدار این دستاورد معنوی بزرگ باشیم که از گستردگی ، جامعیت و تاثیر گزاری بالایی برخوردار است و باید آن را به عنوان بخشی از میراث معنوی و ناملموس کشور به جهانیان  معرفی شود.

وی اظهار کرد: در حوزه گردشگری باید این سرمایه در اختیار راهنمایان و تورگردانان به عنوان ارکان پیام رسانی حوزه گردشگری قرار بگیرد تا بتوانیم به خوبی از این ظرفیت معنوی استفاده کنیم و باید چارچوب های قطعی و سازمانی را در این بخش ایجاد کنیم و سرفصل هایی را که راهنمایان در این بخش نیاز دارند در اختیار آنان قرار بگیرد. باید دین خود را به آنانی که باعث امنیت و سربلندی امروز ما شدند ادا نماییم و حوزه گردشگری آمادگی کامل دارد تا با تعامل با باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت این وظیفه خطیر را انجام دهد.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ مقوله  دستوری و بخشنامه‌ای نیست بلکه فرهنگ از مقوله باور است و مهمان نوازی یکی از شاخصه‌های بزرگ فرهنگی و سوغات اخلاقی ایرانیان است. بخش گردشگری در پیشانی مهمان‌نوازی فرهنگ ایرانی قرار دارد و باید از این فرهنگ محافظت کرد.

در پایان جلسه اعضاء  نقطه نظرات خود را بیان کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha