• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 92062717467
  • خبرنگار : 71062

سردار خضرایی اعلام کرد:تجلیل از حماسه‌سازان ارتش و سلحشوران اقتصادی دفاع مقدس

سردار خضرایی اعلام کرد:تجلیل از حماسه‌سازان ارتش و سلحشوران اقتصادی دفاع مقدس

همایش بررسی تاریخ دفاع مقدس و نقش ارتش درآن و همچنین تجلیل از 22 حماسه‌ساز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

همایش بررسی تاریخ دفاع مقدس و نقش ارتش درآن و همچنین تجلیل از 22 حماسه‌ساز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت با اعلام این خبر در یک نشست خبری افزود: مراسم تجلیل از سلحشوران اقتصادی دردوران دفاع مقدس نیز همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سردار خضرایی در ادامه این نشست خبری که در محل باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: هر گاه وارد هفته دفاع مقدس می‌شویم عمدتا به موضوع جنگ و شکل آن کار داریم. حرف زدن در این باره امکان‌پذیر است به ویژه اینکه اگر دقت کنیم طی 200 سال جنگ، بخش‌هایی از خاک کشورمان به اشغال بیگانه‌ها درآمده است اما تنها در جنگ تحمیلی بود که حتی یک وجب از خاک کشورمان در اشغال دشمن باقی نماند بنابراین ما باید جنگ را از نظر ماهوی تبیین کنیم.

وی ادامه داد: نباید دفاع مقدس را مترادف جنگ بدانیم. دفاع مقدس بیانگر رفتار اخلاقی و کارکرد تربیتی رزمندگان است که باید تبیین شود تا روح دفاع مقدس معلوم گردد. اگر به جنگ تحمیلی، دفاع مقدس گفته می‌شود در واقع به خاطر رفتارهای اخلاقی و الهامات آن است که جامعه امروز نیز به آن نیاز دارد و امیدواریم رسانه‌های کشورمان کارکردهای تاریخ‌ساز، بلکه تمدن‌ساز دفاع مقدس را تبیین کنند.

سردار خضرایی گفت: برای حفظ نظام اسلامی بعد از انقلاب بیش از 200هزار شهید داده‌ایم و جامعه امروز ما هم نیاز به ایثارگری و تبیین مدل ایثارگری دارد تا به عنوان مبنای تربیتی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بیش از 400 هزار مجروح داریم که در انتظار مشاهده رفتار ما در قبال کارکرد آن‌ها هستند. آن‌ها توقع دارند مدل ایثارگری تبیین شود تا دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه نشان داده شود.

وی در ادامه به برنامه‌های باغ موزه دفاع مقدس تهران اشاره کرد و گفت:‌ارجای سمفونی حماسه و اقتدار، برپایی نمایشگاه هنرمندی که در خصوص حج جانبازان تصاویر زیبایی ثبت کرده است،برگزاری مراسم اختتامیه مسابقه دل‌نوشته و تقدیر از 31 اثر برگزیده که به کتاب هم تبدیل خواهد شد، تبیین نقش هنرمندان و اصحاب قلم، تقدیر از یک مترجم حوزه دفاع مقدس که زندگی‌نامه پنج شهید دفاع مقدس از جمله شاهرخ ضرغام، ابراهیم هادی و محمود شهبازی را به زبان اردو ترجمه کرده است و تقدیر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیروی دریایی ارتش از جمله برنامه‌های باغ موزه طی هفته دفاع مقدس خواهد بود.

سردار خضرایی تقدیر از ناشرین و مولفین خصوصی و دولتی که از مردادماه تا شهریورماه امسال بیشترین و کیفی‌ترین آثار را در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده‌اند و تقدیر از معلمانی که صبغه دفاع مقدسی دارند و همچنین مدافعان حصر آبادان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس به شمار می‌روند.

وی همچنین اعلام کرد: باغ موزه دفاع مقدس به مدت 10 روز از صبح تا انتهای شب میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. البته روزانه 500 دانش‌آموز از این باغ موزه بازدید می‌کنند. کتابخانه جامع دفاع مقدس نیز آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

وی گفت: امروز بیست‌وهشتمین کاروان راهیان نور اعزامی از باغ موزه دفاع مقدس به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شد و با این حساب حدود 8000 نفر از این طریق به مناطق یاد شده سفر کردند.

سردار خضرایی در پایان سخنانش در مورد نحوه حضور مردم در سمفونی حماسه و اقتدار هم گفت: به دلیل محدویت مکان اجرا،قاطبه رزمندگان در این اجرا حضور می‌یابند اما تنها بخش اندکی از سایر اقشار مردم را پذیرا خواهیم بود. این قول را هم می‌دهیم که پس از ضبط این سمفونی آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha