• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95092817014
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان هشدار داد:

لزوم مهندسی مصرف منابع آب خوزستان در پی کاهش بارندگی‌ها

لزوم مهندسی مصرف منابع آب خوزستان در پی کاهش بارندگی‌ها

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر پیش‌بینی‌ها، بارش‌ها در استان خوزستان امسال در مجموع 5 تا 10 درصد کمتر از حد معمول خواهد بود و با توجه به نیاز آبی شدید استان، حتما لازم است مهندسی استفاده از منابع آب در دستور کار مدیران ارشد خوزستان قرار گیرد و از اکنون اعمال شود.

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مدل‌ها نشان می‌دهد سامانه بارشی نسبتا ضعیفی از اواخر وقت روز دوشنبه وارد استان خوزستان می‌شود و انتظار می‌رود که در روز سه‌شنبه بارش‌های رگباری و پراکنده در نواحی شمال و شرق استان داشته باشیم  که بارش در ارتفاعات استان ممکن است به شکل برف باشد.

وی افزود: متاسفانه مناطق جنوبی خوزستان بارشی از این سامانه دریافت نخواهند کرد.

بهادری ادامه داد: همچنین امروز تا فردا، وزش باد نسبتا شدید روی کشور عراق، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان خوزستان را به دنبال دارد که این وضعیت بیشتر در نوار مرزی خوزستان رخ خواهد داد. البته میزان این گرد و غبار زیاد نیست و فعلا در حد کاهش دید نسبی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در استان خوزستان نسبت به سال گذشته گفت: این وضعیت پیش‌بینی شده بود و مراتب آن به استانداری خوزستان اعلام شده است. بارش‌ها در استان خوزستان به ویژه در ماه‌های آینده و در دی و بهمن نسبت به سال گذشته و همچنین نسبت به میانگین بلندمدت، کاهش خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: بنا بر پیش‌بینی‌ها، بارش‌ها در استان خوزستان امسال در مجموع 5 تا 10 درصد کمتر از حد معمول خواهد بود و با توجه به نیاز آبی شدید استان، حتما لازم است مهندسی استفاده از منابع آب در دستور کار مدیران ارشد خوزستان قرار گیرد و از اکنون اعمال شود.

وی افزود: در چند روز گذشته همچنین، کاهش دمای شدیدی در خوزستان شاهد بودیم که در این روند، افت 15 درجه‌ای دما نیز ثبت شد. روز گذشته دمای هوای اهواز به یک درجه سانتی‌گراد رسید که نسبت به دمای روز قبل از آن کاهش 15 درجه‌ای داشت.

بهادری گفت: امروز روند افزایش محسوس دما را در برخی نقاط استان خوزستان شاهد بودیم ولی هنوز کماکان هوای سرد روی استان حاکم است.

وی افزود: دمای صبح امروز دزفول و ایذه صفر درجه بوده است و اهواز و امیدیه نیز با 18 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شدند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 18 و 6 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha