• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95092817374
  • منبع : نمایندگی اردبیل

کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای اردبیل نسبت به سال‌های گذشته

کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای اردبیل نسبت به سال‌های گذشته

ایسنا/اردبیل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: استان اردبیل از استان‌های موفق در امر راهداری است و به شکل مطلوب تقسیمات خود را بعد از ادغام انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «علی رحمتی» در نشست خبری خود با خبرنگاران به وجود 12 گردنه کوهستانی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  9 گردنه در استان برف‌گیر است که عملیات سالانه‌ای که از سوی راهداری انجام و این مناطق برف‌روبی می‌شود بطوری‌که اولویت اصلی راهداری برف‌روبی در جاده‌های اصلی است در حالی‌که ما عملیات برفروبی را در راه‌های روستایی نیز با برنامه انجام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که در استان اردبیل در بارش‌های اخیر عملیات برف‌روبی بصورت مطلوب انجام شده است، یادآور شد: استان اردبیل بیش از شش هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که بخش اعظم آن راه روستایی است بطوری‌که اداره راهداری با وجود کمبود راهداران همه تلاش خود را می‌کند تا در پی بارش‌ها حتی راه ارتباطی یک روستا نیز مسدود کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: در مدت بارش برف در روزهای اخیر عوامل راهداری در جاده‌های استان حاضر بوده و هم‌اکنون تمامی راه‌های اصلی و فرعی بازگشایی شده بطوری‌که تنها راه ارتباطی  11 روستا در سطح استان مسدود بود که عملیات بازگشایی این راه‌ها نیز در حال انجام است و به‌زودی بازگشایی می‌شود.

رحمتی به حضور 229  دستگاه ماشین‌آلات راهداری در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: از اوایل آبان‌ماه امسال با آغاز بارش برف در استان تا امروز حدود یک هزار و 427 خودروی گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شدند بطوری‌که در این مدت بیش از 3 هزار و 650 تن شن و نمک در جاده‌های استان مصرف شده است.

وی به در دست احداث بودن  7 مجتمع خدماتی رفاهی در استان اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها حدود 10 مجتمع بین‌راهی در محورهای مواصلاتی استان فعال می‌شود. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان این‌که ۴۷ شرکت مسافربری و ۸۷ شرکت حمل‌ونقل بار در استان فعال هستند، یادآور شد: در هشت‌ماهه نخست امسال  هفت درصد در جابه‌جایی مسافر و ۵.۸ درصد در جابه‌جایی بار با کاهش مواجه بوده‌ایم.

به گفته رحمتی، در سال‌های اخیر استان اردبیل با تلاش دستگاه‌های متولی توانسته در تلفات جاده‌ای در سال 94 با 29 نفر کاهش نسبت به سال 93 رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد. بطوری‌که تلفات جاده‌ای در هشت ماه امسال در جاده‌های استان از ۱۱۸ به ۱۱۱ نفر رسیده و با کاهش شش‌درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha