• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95093018850
  • خبرنگار : 71021

رییس دانشکده علوم گردشگری مطرح کرد

پایان عمر گردشگری سنتی

پایان عمر گردشگری سنتی

رییس دانشکده گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به امکان ایجاد شغل‌های جدید با گردشگری علمی از پایان عمر گردشگری سنتی خبر داد و گفت: امروز در دنیای گردشگری، ایران حرف‌های بسیاری در حوزه گردشگری سلامت دارد، ولی باید تعاملات را با دانشگاه‌های جهان افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، منوچهر جهانیان در نشست خبری نخستین سمینار و جشنواره گردشگری علمی با رویکرد توسعه تعاملات بینافرهنگی اظهار کرد: امروزه گردشگری دنیا به سمت علم محوری و متعاقباً تعاملات بین کشورها با محوریت فرهنگ پیش می‌رود و دیگر گردشگری سنتی و تجربی پاسخگوی نیاز گردشگران دنیا نیست.

رییس دانشکده علوم گردشگری افزود: بنابراین، ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی جدید با گردشگری علمی میسر خواهد بود و دنیا از مرحله گردشگری سنتی و تجربی عبور کرده است.

جهانیان با تاکید بر ظرفیت‌های پزشکی در ایران برای گسترش گردشگری سلامت و معرفی آن به گردشگران دنیا، گفت: ما در این حوزه حرف برای گفتن بسیار داریم، ولی باید تعاملات خود را با دانشگاه‌های مطرح دنیا بیشتر کنیم.

وی در ادامه به موضوع نخستین سمینار و جشنواره گردشگری علمی که با رویکرد توسعه تعاملات بینافرهنگی از ۳۰ بهمن تا اول اسفندماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، اشاره کرد و افزود: در این سمینار و جشنواره با پرداختن به چالش‌های این حوزه، توانمندی‌ها در شاخه‌های نظری و علمی با هفت محور مورد تعامل قرار می‌گیرد تا افق پیش‌رویی را پیش‌بینی کنیم و بتوانیم نقشه راه گردشگری علمی را در ایران توسعه دهیم.

رییس دانشکده علوم گردشگری همچنین با اشاره به رابطه گردشگری علمی با مؤلفه‌های توسعه پایدار، بیان کرد: یکی از فواید گردشگری علمی و فرهنگی در بحث دیپلماسی عمومی است، زیرا در  گردشگری شاهد سفرهای گردشگران کشورهای مختلف دنیا خواهیم بود که روی دیپلماسی و ساختار آن تاثیر می‌گذارد.

انتهاب پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha