• چهارشنبه / ۱ دی ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95100100544
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان:

اصفهان از استان‌های پر مخاطره در تصادف است

اصفهان از استان‌های پر مخاطره در تصادف است

ایسنا/اصفهان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه باید فرهنگ ترافیک را در مردم نهادینه کنیم، گفت: استان اصفهان جزء پنج استان پر مخاطره در زمینه تصادفات در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، داریوش امانی امروز (چهارشنبه) به مناسبت 26 آذر ماه روز حمل و نقل و رانندگان و یک دی ماه روز راهداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 98 درصد حمل و نقل کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود و در استان اصفهان 70 میلیارد تومان در بخش حمل و نقل سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در حمل و نقل جاده‌ای هیچ محدودیتی نداریم، خاطر نشان کرد: در کشور 540 هزار دستگاه اتوبوس و ناوگان باری وجود دارد که حدود یک سوم آنها نیازمند نوسازی است. هم‌چنین روزانه پنج هزار مسافر و 30 هزار بار توسط حمل و نقل جاده‌ای جابجا می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سن ناوگان سواری اصفهان هفت سال است، ادامه داد: همچنین سن ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان 10 سال، مینی بوس‌رانی 18 سال و حمل  کالا 16 سال است.

امانی به ادغام ارگان‌های حمل و نقل و راهداری اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی توسط راهداری انجام شده است و حجم فعالیت‌های بخش راهداری طی مدت سه ماه از زمان ادغام با اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها بسیار زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ حمل و نقل جاده‌ای در وضعیت مطلوبی قرار دارد، خاطر نشان کرد: بزرگترین آزادراه و بزرگراه در سطح کشور متعلق به استان اصفهان است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در زمینه مجتمع‌های خدماتی و  استقرار بیشترینNGO  های بخش خصوصی در کشور در رتبه نخست قرار دارد. همچنین از نظر تعداد ناوگان و حجم جابجایی استان اصفهان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

امانی با اشاره به اینکه استان اصفهان یک استان پر پتانسیل در زمینه حمل و نقل جاده‌ای است، ادامه اداد: استان اصفهان به دلیل ترانزیت شرق و غرب از مزیت‌های بی‌شماری در زمینه حمل و نقل برخوردار است. هم‌چنین در حال حاضر 100 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اصفهان مستقر هستند.

وی به تعداد مجتمع‌های خدماتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: 42 مجتمع خدماتی در استان وجود دارد و در این زمینه رتبه یک در سطح کشور هستیم. همچنین نزدیک به 20 مجتمع در حال ساخت و 27 مجتمع دیگر در حال انجام کارهای مقدماتی جهت موافقت هستند. برآورد استان در این زمینه 85 مجتمع خدمات رسانی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به همایش بزرگ یاوران راه ایمنی اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش فرهنگ سازی در جهت کاهش ترافیک بود که در این هماش پلیس، هلال احمر و دبیران , اولیا و مربیان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه همین امروز مانور راهداری انجام می‌شود، افزود: به دلیل اینکه صنعت حمل و نقل در زندگی شهری از اهمیت زیادی برخوردار است بخش حمل و نقل جاده‌ای و شهری بیشترین وظیفه خدمت رسانی را در این خصوص بر عهده دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha