• چهارشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95102918569
  • خبرنگار : 71516

احتمال آغاز انتفاضه در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸

شهادت دو فلسطینی در جریان حمله نیروهای اسرائیلی به شهرک ام الحیران در نقب

شهادت دو فلسطینی در جریان حمله نیروهای اسرائیلی به شهرک ام الحیران در نقب

دو فلسطینی در جریان درگیری ساکنان شهرک بادیه نشین ام الحیران در صحرای نقب با نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی صبح امروز قصد داشت تخریب منازل فلسطینیان در این شهرک را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) به شهرک ام الحیران در صحرای نقب حمله کرده و با خودروهای راه سازی منازل فلسطینان در این شهرک را تخریب کردند. پیش از آغاز تخریب منازل، نظامیان اسرائیلی به سمت خودروی یک فلسطینی تیراندازی کردند که در نتیجه راننده این خودرو به شهادت رسید و خودرو که از مسیر منحرف شده بود یک پلیس اسرائیلی را کشت. گفته شده یک فلسطینی دیگر نیز در این درگیری‌ها به شهادت رسیده است.

پلیس اسرائیل مدعی شده که فرد خرابکار وابسته به جنبش حرکت اسلامی بوده و قصد داشته نیروهای اسرائیلی را زیر بگیرد و این مساله باعث شد که آنها او را بکشند.

العهد نیز گزارش داد که ایمن عوده نماینده عرب کنست که برای ممانعت از تخریب منازل فلسطینیان به این شهرک رفته بود، به دست سربازان اسرائیلی زخمی شده است.

بیش از ۱۰۰۰ پلیس اسرائیلی این شهرک را محاصره کرده و بر اساس حکمی که سال گذشته میلادی صادر شده بود در صدد تخریب منازل فلسطینی‌ها هستند.

این درگیری‌ها همچنین موجب مصدومیت فیلمبردار الجزیره نیز شد.

ایمن عوده اظهار داشت، نیروهای پلیس او را با باتوم و لگد زدند و یک گلوله پلاستیکی نیز به صورتش و دیگری به کمرش اصابت کرد. او به منظور مداوا به بیمارستان سروقه در شهر بئر السبع منتقل شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد احتمالا اسرائیل اجرای حکم تخریب منازل را به تعویق بیندازد.

این خبرنگار افزود: ساکنان بنا به توصیه بلندگوهای مسجد شهرک برای ممانعت از اقدام نیروهای اسرائیلی از منازل‌شان بیرون آمدند.

اسرائیل پیشتر ساکنان این شهرک را از منطقه خود در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ آواره کرده بود و به نوعی با اقامت آنها در محل کنونی یعنی شهرک ام‌الحیران موافقت کرده بود و در واقع این دومین باری است که خانه‌های این فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی تخریب می‌شود.

نیروهای رژیم صهیونیستی پیش از تخریب شهرک با گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی به سمت معترضان فلسطینی حمله کرده و منطقه را از تمامی محورها محاصره کردند.

شهرک ام الحیران که حدود ۴۰۰ فلسطینی در آنجا ساکن هستند بعد از تصمیم دادگاه عالی اسرائیل برای اخراج ساکنان فلسطینی آن، توسط اسرائیل تخریب شد. تل‌آویو قصد دارد یک شهرک برای اسکان اسرائیلی‌ها در این منطقه بسازد.

تمامی ساکنان این شهرک برای مقابله با نیروهای رژیم صهیونیستی در شهرک جمع شده و با این نیروها درگیر شدند که در نتیجه این درگیری‌ها چهار فلسطینی نیز زخمی شدند.

جنبش حماس نیز از حمله اسرائیل  برای ویرانی این شهرک در نقب انتقاد کرد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اظهار کرد:  آنچه در این شهرک در حال وقوع است یک جنایت است.

قاسم اظهار داشت: اشغالگری اسرائیل با هدف نابودی فلسطینی‌ها در هر مکانی است. ملت فلسطین در هر جایی که باشند رژیم اسرائیل را دشمن خود می‌دانند و مقاومت برای بیرون راندن آنها از سرزمین‌مان امری واجب است.

وی پایان دادن به اختلافات فلسطینی و تحقق آشتی ملی را برای تدوین برنامه مبارزاتی مشترک در هر مکانی را خواستار شد.

 داف حنین نماینده کنست رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در تویتر گفت که حوادث امروز در شهرک ام الحیران و اقدام نیروهای پلیس به سرکوب تظاهرات کنندگان که به زخمی شدن ایمن عوده نماینده کنست و رئیس لیست یکپارچه عربی منجر شد، ممکن است سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را شعله ور کند.

همچنین ژنرال آوی بنیاهو سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در تویتر نسبت به عواقب و پیامدهای خطرناک جنایت امروز نیروهای پلیس صهیونیستی در شهرک ام الحیران شدیدا هشدار داد.

شموئیل مئیر تحلیلگر نظامی صهیونیستی نیز ادعاهای سخنگوی پلیس صهیونیستی مبنی بر مشارکت عناصر وابسته به داعش در درگیری با نیروهای پلیس را به شدت رد کرد.

مئیر در اظهاراتی در صفحه شخصی خود در سایت تویتر نوشت که هیچ کس سخنان گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی که مدعی شده بود آتش سوزی‌های اخیر عمدی بوده، را باور ندارد و در نهایت هم عکس این ثابت شد و اکنون نیز کسی نمی‌تواند اظهارات و ادعاهای سخنگوی نیروهای پلیس که تحت دستور و فرمان اردان است را باور کند.

یریو اونهایمر دبیرکل جنبش صهیونیستی "صلح اکنون" نیز اظهار داشت که دولت رژیم صهیونیستی منازل ساکنان شهرک ام الحیران را تخریب می‌کند به ادعای اینکه این خانه‌ها را بدون مجوز در اراضی تحت سیطره این رژیم ساخته‌اند اما اگر به جای آنها شهرک نشینان یهودی در این منطقه سکونت داشتند، دولت لااقل به فکر خانه‌هایی جایگزین برای آنها بود همانگونه که اخیرا در مورد شهرک عمونا هم شاهد چنین امری بودیم.

از سوی دیگر، احمد طیبی نماینده عرب کنست رژیم صهیونیستی از جامعه بین‌الملل خواست برای حمایت از ساکنان فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ نیروهای بین‌المللی به این منطقه اعزام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha