• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95103019492
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

55 درصد فوتی‌ها در حوادث رانندگی، عابران پیاده هستند

55 درصد فوتی‌ها در حوادث رانندگی، عابران پیاده هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: سال گذشته بالغ بر 55 درصد فوتی‌ها در حوادث رانندگی عابران پیاده بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی امامی میبدی، اظهار کرد: مساحت مشهد 250 کیلومتر مربع است و بیش از 3 میلیون جمعیت دارد که 1.5 میلیون نفر حاشیه‌نشین در آن سکونت دارند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از یک ‌میلیون خودرو در مشهد تردد می‌کند، گفت: متاسفانه عدم رعایت قوانین و مقررات و عجله رانندگان سبب بسیاری از تصادفات در سطح شهر می‌شود.

امامی میبدی تصریح کرد: در سال 84 با وجود 500 هزار خودرو در سطح شهر مشهد 484 نفر در حوادث رانندگی شهر مشهد فوت کردند که در سال گذشته این رقم با وجود یک‌ میلیون خودرو به 275 نفر کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: میانگین کاهش فوتی ناشی از حوادث رانندگی در کشور 6 درصد است که خوشبختانه این رقم در مشهد 9 درصد است که این نشان از وضعیت بهتر مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور دارد، اما در مقایسه با دیگر شهرهای مطرح جهان وضعیت مناسبی نداریم.

وی ادامه داد: به ازای هر 100 هزار نفر در سال 84، 20 نفر در حوادث رانندگی فوت کردند که این آمار در سال گذشته به هشت نفر در 100 هزار نفر کاهش یافته است.

امامی میبدی در خصوص اقدامات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک برای کاهش آمار فوت ناشی از حوادث رانندگی در مشهد نیز، گفت: شناسایی 904 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر، احداث پل‌های عابر پیاده، دوربین‌های هوشمند، تابلوهای اطلاع‌رسانی، نصب تجهیزات ترافیکی مانند گارد ریل‌ها، خودروهای سیار ثبت تخلف در سطح شهر و ضابطان قضایی برای کاهش تصادفات شهری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه آموزش برای رانندگان حمل‌ونقل عمومی انجام شده است، عنوان کرد: آموزش برای نحوه عبور و مرور صحیح در سطح شهر نیز برای دانش‌آموزان مشهدی با نام گذربان مدرسه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 153 نفر از فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی عابران پیاده و 72 نفر موتورسوار بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha