• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95112316103
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

مطالعه بازار حلقه‌ گمشده تجارت ایران است

مطالعه بازار حلقه‌ گمشده تجارت ایران است

ایسنا/اصفهان رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکل‌های صادراتی باید نقش اتاق فکر توسعه صادرات استان را داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع فعالان صنعت نساجی برای راه اندازی تشکل صادراتی نساجی استان اصفهان افزود: اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی با ارایه برنامه می‌توانند اتاق بازرگانی و سازمان‌های دولتی را برای تدوین برنامه‌های توسعه صادرات یاری کنند.

وی با اشاره به تاریخچه نساجی در استان اصفهان و پیشرو بودن این صنعت گفت: تشکیل اتحادیه صادراتی نساجی استان می‌تواند گامی موثر در احیای این صنعت و بالندگی آن در استان و کشور داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت، تقویت و توسعه تشکل‌های صادراتی استان خبر داد و گفت: برای توسعه صادرات استان و تقویت تولید واحدهای تولیدی از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود .

سهل آبادی از اتاق بازرگانی ایران خواست که کشورهای جهان را بر اساس توانمندی و پتانسیل استان‌ها بین اتاق‌های بازرگانی تقسیم بندی کند و افزود: هر اتاق بازرگانی موظف باشد با کشور مخاطب خود روابط اقتصادی و سرمایه گذاری تنظیم کند و زمینه توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری را فراهم سازند.

وی مطالعه بازار را یکی از حلقه‌های گمشده تجارت ایران برشمرد و گفت: حضور هیئت‌های تجاری ایران در کشورهای هدف می‌تواند زمینه افزایش مراودات تجاری را فراهم سازد.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی اصفهان آماده حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی یا پایون نمایشگاهی برای تشکل‌های صادراتی استان است و این مهم نیاز به ارایه برنامه از سوی این تشکل‌ها به اتاق بازرگانی است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطر نشان کرد: بخش خصوصی باید از وابستگی به بخش دولتی خود را رها کند و بر توان خود متمرکز شود زیرا دولت با مشکلات متعددی روبرو است .

وی به سفر اخیر هیئت تجاری اتاق بازرگانی اصفهان به عمان و لبنان اشاره کرد و گفت: این دو کشور پتانسیل بسیاری برای واردات کالاهای ایرانی دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

سهل آبادی با اشاره به حضور متعدد و گسترده بازرگانان و تولیدکنندگان ایران در عراق گفت: رقابت بازرگانان ایرانی باعث کاهش قیمت کالاهای ایرانی در بازار عراق شده است .

وی از آمادگی اتاق بازرگانی برای راه اندازی دفاتر در کشورهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: این دفاتر می‌توانند هم‌افزایی بین شرکت‌های استان را برای حضور بلند مدت در بازار کشورهای هدف فراهم سازد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha