• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 95120100637
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استاندار‌:

خسارت هرمزگان در بارندگی قابل قیاس با استان‌های همجوار نبود

خسارت هرمزگان در بارندگی قابل قیاس با استان‌های همجوار نبود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: با مدیریت مناسب فرماندارن و مدیران بحران استان علی رغم اینکه بیشترین میزان بارندگی را نسبت به برخی از استا‌نها داشتیم اما خسارات و تلفات هرمزگان کم و قابل قیاس با دیگر استان‌های همجوار نبود.

‌به گزارش ایسنا،‌جاسم جادری در مراسم صبحگاهی نیروی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه در بستک 232 میلیمتر اما در برخی از شهرهای استان فارس 90 تا 110 میلیمتر بارندگی وجود داشت، افزود: با وجود میزان بارندگی زیاد در هرمزگان اما جایی ‌در محاصره و آب گرفتگی وجود نداشت و خدمات رسانی به صورت عادی انجام گرفته است، البته در این مدت همکاری مردم در امداد و کمک بی‌نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه در بارندگی هرمزگان دو نفر تلفات داشتیم، افزود: دو جوان که به دلیل بی احتیاطی و سهل انگاری جان خود را از دست دادند، ‌قصد عبور از رودخانه خروشان با موتورسیکلت را داشتند و این موجب سقوط در رودخانه شد که پیکر یکی از آن‌ها هنوز کشف نشده است.

وی با اشاره به اینکه از تمامی امکانات برای خدمات رسانی در استان استفاده شده است، گفت: روز گذشته یک نفر از طریق پیامک خبری مبنی بر ایجاد مشکل برای چند روستا برای بنده ارسال کرد که آن را برای مدیریت بحران استان فرستادم و آنها نیز در اسرع وقت اقدام کردند و با اینکه مشکل حادی نبود و نیازی نداشتند اما تاکید کردم که خدمات رسانی با آن‌ها باید انجام شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل آب گرفتگی محورهای مواصلاتی 6 روستای توابع شهر رویدر گفت: ترد‌د در این 6 روستا برقرار است و مشکل آن‌ها حل شده اما نیاز به باز سازی محور مواصلاتی است، که این امر نیازمند برآورد خسارت و تامین اعتبار برای باز سازی تمامی خسارات استان است، امروز گزارشات ستاد بحران در خصوص برآورد خسارات استان آماده به وزارت کشور ارسال می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از اول اسفند ماه برنامه طرح نوروزی کلیک خورده است، افزود: استان ‌آمادگی خوبی برای اجرای برنامه‌های نوروزی دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان نقش عمده‌ای در برقراری آرامش و امنیت هرمزگان دارد، بیان کرد: استان هرمزگان در ایام نوروز  قریب به 10 میلیون نفر روز مسافر دارد ‌که باید توجه داشت، مسافران به این نیت می‌آیند که در استان هرمزگان به دلیل برقراری نظم وامنیت توسط نیروی انتظامی، با آرامش در کنار سواحل خلیج فارس استراحت کنند.

جادری با بیان اینکه از عملکرد نیروی انتظامی هرمزگان راضی هستم گفت: به عملکرد نیروی انتظامی استان از لحاظ مبارزه با مواد مخدر، مقابله با جرائم، کشف قاچاق کالا، در ایجاد نظم و امنیت و هماهنگی با مدیریت استان از‌ بیست، 20 می‌دهم.

وی با اشاره به  امکان افزایش متکدیان اتباع بیگانه در ایام نوروز، اظهار کرد: وضعیت آب و هوایی استان و میزبانی خوب مردم  و روحیه انسان دوستی آنها موجب شد که تعداد زیادی از متکدیان مهاجر کشورهای همسایه به هرمزگان سرازیر شوند اما طبق قانون باید آنها را دستگیر و به مرزها منتقل کنیم.

استاندار هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد: بیشتر متکدیان اتباع بیگانه استان از استا‌‌ن‌های شرقی همجوار هرمزگان وارد می‌شوند، البته آنها نیز انسان و هم نوع ما هستند اما در هرمزگان با محدودیت قانونی برای نگهداری این افراد روبرو هستیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۱ ۲۰:۵۳

جناب استاندار آمار بارندگی استان فارس را اشتباه اعلام نکنید. حداقل بارندگی در استان فارس 90 تا 110 میلی متر بوده در حالی که در استان فارس چندین شهر در این چند روز بالای 300 میلی متر بارندگی داشتند. به عنوان یک شهروند بستکی از مدیریت استان در سیل اخیر کمال نارضایتی دارم.