• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95120201264
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد افتتاح شد

فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: به طور کلی اجرای کامل چهار خط قطار شهری می‌تواند 40 درصد از حمل و نقل عمومی را بر عهده بگیرد.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی امروز 2 اسفند ماه در مراسم افتتاح فاز نخست خط دو قطارشهری مشهد که در ایستگاه میدان شهدا برگزار شد، تصریح کرد: اگر بتوانیم چهار خط قطارشهری مشهد را راه‌اندازی کنیم می‌توانیم روزانه دو میلیون و 300 هزار مسافر را در بین این خطوط جابه‌جا کنیم، به طور کلی اجرای کامل چهار خط قطار شهری می‌تواند 40 درصد از حمل و نقل عمومی را بر عهده بگیرد و زمینه حمل و نقل آسان و ارزان برای مردم را فراهم آورد.

وی با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر ایشان به معنای اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است مدیریت شهری تمام فعالیت‌های خود را بر پایه فرمایش ایشان قرار داده است.

شهردار مشهد به سه محور فعالیت مدیریت شهری در دوره جدید اشاره و اظهار کرد: خدمت بی‌منت برای رضای خداوند، مدیریت جهادی با مردم و برای مردم و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص در موضوع اقتصاد مقاومتی این سه محور هستند خوشبختانه در سه و نیم سال گذشته از دوره جدید مدیریت شهری به زیرساخت‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

مرتضوی ادامه داد: ما توانسته‌ایم با توجه به زیرساخت‌ها سرانه فضای سبز را به 13 مترمربع برسانیم که تا پایان سال جاری این میزان به 14 مترمربع افزایش پیدا می‌کند، در مجموع در این دوره مدیریت شهری شاهد افزایش 9 میلیون مترمربعی فضای سبز در مشهد بوده‌ایم.

شهردار مشهد با بیان اینکه به پروژه کمربند جنوبی مشهد نیز توجه داشته‌ایم، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما که به نظر من اقدام بسیار بزرگی است ساماندهی کال کشف‌رود بود همچنین ما توانسته‌ایم بلوارهای نماز و شهدای ارتش را به بهره‌برداری برسانیم و سه تقاطع غیر همسطح نیز احداث کنیم.

وی با اعلام اینکه طبق مطالعات جامع خطوط شهری این پروژه در چهار خط و با مساحت 84.5 مترمربع احداث خواهد شد، گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم خط یک قطار شهری را با موفقیت به اتمام برسانیم و خط دو قطار شهری نیز با مسافت 14.5 کیلومتر اجرایی شده است که در حال حاضر هشت کیلومتر آن به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین عملیات اجرای خط سه آغاز شده است و پیش‌بینی منابع مناسب برای بهره‌برداری از این خط نیز انجام شده است.

شهردار مشهد در خصوص احداث خط دو قطارشهری، خاطرنشان کرد: این خط نزدیکترین فاصله به حرم مطهر را دارد و زائرانی که از راه‌آهن وارد مشهد می‌شوند می‌توانند از آن استفاده کنند همچنین یکی از افتخارات ما این است که در این خط مناطق محروم نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد نیز در این مراسم با بیان اینکه با کمک خداوند و صبر و شکیبایی مردم توانستیم فاز نخست خط قطار شهری را به بهره برداری برسانیم، افزود: این خط به طول 14.5 کیلومتر و 13 ایستگاه به مردم خدمت رسانی می‌کند البته در فاز نخست آن 6 ایستگاه و به طول 8 کیلومتر راه اندازی شده است امیدواریم  با کمک و همت همگان این خط را به پایان برسانیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha