• جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 95120603621
  • خبرنگار : 71442

مهدی فرجی در گفت‌وگو با ایسنا:

تهیه‌کنندگی دشوارتر از مدیریت در تلویزیون است

تهیه‌کنندگی دشوارتر از مدیریت در تلویزیون است

مهدی فرجی که سال‌ها در سمت مدیریت تلویزیون در صداوسیما فعالیت کرده است، این بار با کار تهیه‌کنندگی و ساخت سریال به فعالیت خود ادامه می‌دهد، او معتقد است: کار تهیه‌کنندگی بسیار دشوارتر از کار مدیریت در تلویزیون است؛ زمانی که آدم وارد کار تولید می‌شود شرایطی بر او تحمیل می‌شود و ممکن است دیگر با خیلی از ایده‌آل‌های خود فاصله بگیرد.

مهدی فرجی، مدیر سابق شبکه یک سیما در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سریال‌هایی که در دوران مدیریت‌اش ساخته شده است و توقعی که از او در ساخت سریال جدیدش در مقام تهیه کننده وجود دارد، اظهار کرد: امیدوارم مردم توقع خود را از ما پایین‌تر بیاورند؛ چراکه کار تهیه‌کنندگی بسیار سخت است.

او سپس درباره اینکه چطور تصمیم گرفت کار تهیه‌کنندگی را شروع کند، توضیح داد: واقعیت این است که در دوره مدیریت‌ بسیار علاقه‌مند بودم که کار تهیه‌کنندگی را تجربه کنم، زیرا  تهیه‌کنندگی به نوعی خلق است. یک فرد زمانی که اثری را خلق می‌کند، می‌تواند دغدغه‌هایش را در آن اثر مطرح کند و در واقع احساس می‌کند کاری انجام داده است که می‌تواند به واسطه آن با مردم و مخاطبان حرف بزند، بنابراین این احساس خوب به آدم دست می‌دهد.

فرجی تهیه‌کنندگی را یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه هنر و به ویژه سینما و تلویزیون و به طور خاص‌تر در تلویزیون برشمرد و درباره همکاری‌اش با مسعود آب‌پرور در سریال «افسر نمونه»، توضیح داد: پیش از این کارهای مسعود آب‌پرور را دوست داشتم، اما هیچگاه فرصت نشده بود با ایشان کار کنم.

او یادآور شد: پس از اینکه یکی از کارهای مسعود آب‌پرور دچار وقفه شد از ایشان دعوت کردم تا این تجربه را در کنار او داشته باشم. مسعود آب‌پرور تقریباً کارهای موفقی ساخته است، از جمله سریال «هوش سیاه» که مخاطبان بارها آن را از تلویزیون دیده‌اند.

این مدیر سابق تلویزیون درباره نگارش اولیه مجموعه «افسر نمونه» یادآور شد: طرح اولیه نگارش از سوی شبکه پنج به ما داده شد و مجید زین‌العابدینی، مدیر محترم شبکه در شکل‌گیری این طرح نقش موثری داشت. از طرفی من هم به موضوعات اجتماعی علاقه‌مندم؛ به ویژه اینکه این کار به حوزه ورزش هم مربوط می‌شود و از آسیب‌هایی که در محیط ورزشی وجود دارد حرف می‌زند و از آنجایی که من هم به موضوعات ورزشی علاقه‌مندم، از فیلمنامه استقبال کردم و آن را تقویت کردیم.

او با اشاره به مشکلات مالی تلویزیون، گفت: در ارتباط با پروژه «افسر نمونه» از سوی مدیران شبکه تهران از حمایت نسبتاً خوبی برخوردار شدیم؛ البته متوجه هستید که شرایط سانسور به لحاظ مالی سخت است، اما حمایت تلویزیون از ما خوب بود. ما هم تلاش می‌کنیم، عواملی که در پروژه با ما همکاری می‌کنند، دغدغه مالی‌شان کم شود و بیشتر بر روی پروژه تمرکز داشته باشیم.

این تهیه‌کننده در عین حال یادآور شد: به دلیل شرایط و مشکلات بودجه‌ای خیلی از هزینه‌ها تعدیل شده است؛ حتی نسبت به سال‌های پیش برآوردها کمتر شده و ما هم متوجه این هستیم و تلاش می‌کنیم با همین حداقل‌ها بهترین امکان را برای تولید فراهم کنیم.

او درباره انتخاب بازیگران سریال «افسر نمونه» که در آن کمتر از بازیگران چهره استفاده شده است، اظهار کرد: چینش بازیگران انتخاب کارگردان بوده است، از طرف خیلی از بازیگران درگیر پروژه‌های فیلم و سریال بودند، اما با توجه به شرایطی که وجود داشت سعی کردیم چینش بازیگران خوبی داشته باشیم. طبیعتاً اختلاف نظرهایی هم وجود داشت اما باید تعامل کرد، چراکه در نهایت قرار است امضای تولید، محتوا و کیفیت پای این کار باشد.

فرجی در پایان از حضور چهره مطرح ورزشی و ایفای نقش او در مجموعه «افسر نمونه» خبر داد و گفت: «مارفی» از چهره‌های محبوب ورزشی است که بازی ایشان را در این سریال خواهیم داشت و نقشی داریم که بسیار برازنده ایشان خواهد بود. این بازیکن برای مدتی در ایران نبود و زمانی که از ایشان دعوت کردیم، پذیرفتند در این پروژه حضور داشته باشند.

مهدی فرجی همچنین از طراحی مجموعه‌های جدید برای تلویزیون خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha