• پنجشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 95121207855
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه:

راه‌های کرمانشاه در نوروز "ایمن تر" می‌شوند

راه‌های کرمانشاه در نوروز "ایمن تر" می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: راه‌های استان با اجرای طرح کاهش شدت حوادث واژگونی برای سفرهای نوروزی ایمن‌تر می‌شوند.

‌به گزارش ایسنا، سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار کرد: پلیس راه و راهداری استان هم اکنون در حال اجرای طرحی مشترک هستند که تا حدودی می‌تواند عوامل تشدید کننده حوادث ترافیکی از نوع واژگونی را حذف و یا ایمن‌سازی کند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 32 درصد از تصادفات استان از نوع واژگونی یعنی با دخالت یک وسیله نقلیه روی می‌دهد که تجزیه و تحلیل کارشناسان دو ارگان بر این است که در این نوع از سوانح دو حادثه متوالی روی می‌دهد، حادثه اول خروج خودرو از جاده و حالت تعادل اولیه است و حادثه دوم واژگونی یا برخورد با عوامل تشدید کننده‌ای مانند دیواره و چاله، پل‌ها، سقوط از پرتگاه‌ها و برخورد به نوک گاردریل‌ها است.

این مقام انتظامی افزود: در جلسات مشترک به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با اجرای راهکارهای کم هزینه، کوتاه مدت و زود بازده، مقداری از این عوامل تشدید کننده را شناسایی و ایمن‌سازی یا حذف کنیم.

وی ضمن تشکر از راهداری استان و شهرستان‌ها در اجرای این طرح عنوان کرد: در دو هفته اخیر 10 تیم کارشناسی مشترک به سطح تمام راههای اصلی، فرعی و روستایی استان اعزام شده‌اند و تا کنون موفق به شناسایی و تشخیص موردی بیش از 300 عامل تشدیدکننده  و توافق در مورد راهکارهای امکانپذیر رفع و اصلاح آنها شده‌اند که عملیات اجرای این راهکارها ظرف 10 روز آینده تا حد توان به نتیجه خواهد رسید.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خطاب به رانندگان هشدار داد: حوادث واژگونی استان به بیشتر به علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه روی می‌دهند که پیشگیری از وقوع آنها تا 95 درصد در اختیار و کنترل رانندگان است، لذا رانندگان باید در راه‌های پرپیچ و خم و کوهستانی و کمتر شناخته شده نهایت دقت را در توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه به عمل آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha