• جمعه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95122013088
  • خبرنگار : 71530

هزینه ۶ هزار میلیاردی شهرداری تهران در پروژه‌های مترو در سال ۹۵

پرونده خطوط شش، هفت و هشت مترو تهران قبل از شهریور ۹۶ بسته خواهد شد

پرونده خطوط شش، هفت و هشت مترو تهران قبل از شهریور ۹۶ بسته خواهد شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران از هزینه ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران در پروژه‌های مترو در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که طبق قانون دولت باید ۵۰ درصد این هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد که به جای آن تنها ۶۰ میلیارد تومان اوراق قرضه را به ما تحویل داده است.

به گزارش ایسنا، هابیل درویش در مراسم بهره‌برداری از «ایوان انتظار میدان ولی‌عصر عج» گفت: این مجموعه با ۴۲ هزار متر مربع زیربنا و ۳۰۰۰ متر مربع فضای فرهنگی که در تقاطع ایستگاه‌های خط سه و ۶ مترو تهران کشیده شده است، در هفت طبقه امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: ساختمان‌هایی در بزرگترین میدان زیرزمینی شهر تهران ایجاد شده و در میدان ولیعصر ۴۵ دستگاه پله برقی نصب شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه با بیان اینکه این پروژه خیلی کم سر و صدا اما بزرگ ساخته شد، گفت: ایوان انتظار میدان ولیعصر بزرگترین میدان زیرزمینی شهر تهران است که بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

درویش ادامه داد: امسال ۲۴ ایستگاه مترو افتتاح شد و بیش از ۱۰۰ کیلومتر تونل نیز ساخته شده است. بعید می‌دانم در طول تاریخ کار عمرانی کشور و مترو چنین پروژه‌ای با چنین وسعتی داشته باشیم.

وی افزود: در کنار آن حدود ۱۰۰۰ متر تونل، ۱۳ کیلومتر پایانه خط مترو، هفت کیلومتر کانال تاسیسات و ۱۲ عدد سازه پله‌های فرار و راه‌های دسترسی به همراه ۹ ایستگاه مترو، ۲۰۰ هزار متر مربع ساختمان زیرزمینی، ۱۶ پست برق فشار ضعیف و هشت پست برق فشار قوی، ۱۳۸ دستگاه پله برقی افتتاح و راه‌اندازی شده و در واقع بدون در نظر گرفتن هزینه‌های سه خط شش، هفت و هشت مترو تهران، ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران تصریح کرد: ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای خطوط مترو در سال جاری هزینه شده و به این ترتیب بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری، بودجه‌ای است که شهرداری در پروژه‌های مترو هزینه کرده است.

درویش  ادامه داد: بر اساس قانون باید ۵۰ درصد از این مبلغ را دولت پرداخت می‌کرد که تاکنون سهم خود را پرداخت نکرده است و به جای آن تنها ۶۰ میلیارد تومان اوراق قرضه برای پرداخت سهمش در احداث مترو به ما داده است.

وی همچنین ضمن اشاره به فعالیت ۱۷ ساعته قالبیاف در طی روز گفت: اگر این چنین کار نکنیم نمی‌توانیم خواسته‌های مقام معظم رهبری را محقق کنیم و امروز کمتر مدیری پیدا می‌شود که روزی ۱۷ ساعت کار کند و باید بدانیم تنها با ایجاد ستاد و نمودار و کامپیوتر و غیره اتفاق خاصی در کشور نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه تاکید کرد: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری به کار کردن نیاز دارد و بزرگترین دغدغه امروز کشور معیشت مردم وبیکاری است؛ در حالی که بیکاری یکی از مشکلات اساسی کشور است، امروز ۳۰ هزار نفر در مترو شاغل شده‌اند.

درویش ادامه داد: با راه‌اندازی هر ایستگاه مترو ۱۰۰ نفر در آن شاغل می‌شوند.

وی همچنین عنوان کرد: نباید با یکدیگر تعارف کنیم. حقیقت این است که ملت ما و مسئولان ما کم کار می کنند و اگر واقعا کار کنیم، بسیاری از مشکلات‌مان حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: وضع دولت و مشکلات آن را می‌دانیم اما انتظار داریم به ما کمک کنند؛ این در حالی است که تا کنون سه فاینانس مترو بر روی میز دولت قرار گرفته است که کار راحتی نبود.

درویش همچنین عنوان کرد: به زودی ۱۰۰ کیلومتر مترو و ۱۰۰ کیلومتر تونل در شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد و نیاز به حمایت داریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در ۱۵۰ نقطه معارض ملک داشتیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: پرونده خطوط شش، هفت و هشت مترو تهران قبل از شهریور سال آینده بسته خواهد شد و خط ۹ و ۱۰ در اسلامشهر و دیگر نقاط، پروژه مطالعاتی آن آغاز شده است.

درویش ادامه داد: به زودی خطوط هفت و هشت مترو به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۰ ۲۰:۲۸

در کل سال گذشته در خط سه ده ایستگاه افتتاح شد در حالی که کل تونل و تجهیزات برقی برای ابتدا تا انتهای آن آماده بود. چگونه ممکن است خط شش و هفت و هشت که هنوز حتی یک ایستگاه نیز آماده افتتاح ندارند طی شش ماه تکمیل شده و پرونده شان بسته شود. این اظهارات بیشتر تبلیغات انتخاباتی است تا واقعیت. کار برد این اظهارات تنها تا آخر اردیبهشت است که موقع رای دادن است . پس از آن اگر ده سال هم تأخیر شود ....!

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۱ ۱۵:۵۶

لطفا فکری به حال شلوغی مترو و همچنین دست فروش های اعصاب خورد کن مترو بکنید .

avatar
۱۳۹۵-۱۲-۲۳ ۲۱:۲۶

خط ۸ کجا داره احداث میشه دیگه خالی نبندید