• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95122314874
  • منبع : نمایندگی خوزستان

پایان طرح پاکسازی تجهیزات برق خوزستان از ریزگردها

معاون وزیر نیرو خبرداد: شستشو و تعمیر اساسی 3900 کیلومتر از شبکه برق خوزستان

معاون وزیر نیرو خبرداد:
شستشو و تعمیر اساسی 3900 کیلومتر از شبکه برق خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بعد از وقوع بحران در بهمن ماه امسال، با فراخوان وزارت نیرو 39 شرکت توزیع، 16 برق منطقه‌ای و شرکت‌های پیمانکار برای کمک به حل مشکل خوزستان بسیج شدند که این نیروها در مدت 20 روز 3900 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط را شستشو و تعمیرات اساسی را بر روی آن‌ها انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ فلاحتیان در آیین قدردانی از تلاش نیروهای صنعت برق کشور و خوزستان که روز گذشته، 22 اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همچنین حدود 2350 دکل و بیش از 53 پست بزرگ برق نیز در این مرحله شستشو و بهینه‌سازی شدند که این مساله برای ما یک تجربه بزرگ و مهم است و باید از آن درس بگیریم.

 وی با اشاره به مساله ریزگردها و تاثیر آن بر شبکه برق خوزستان افزود: صنعت برق قربانی ریزگردها شده و همه مسئولان کشور و استان برای حل این معضل بزرگ که خسارات فراوانی در همه بخش‌ها به بار آورده، در تلاش هستند.

 معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: این اطمینان را به مردم خوزستان می‌دهیم که ما در کنار آن‌ها در همه حال خواهیم بود که بتوانند به توسعه صنعت، خدمات و کشاورزی بپردازند.

 فلاحتیان عنوان کرد: به دنبال نشستن گرد و غبار بر روی شبکه برق خوزستان و فراخوان همه شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو و پیمانکاران، در یک کار جهادی و بسیجی‌وار و در زمان کوتاهی توانستیم به لطف خداوند شرایط را مدیریت کنیم و با سرافرازی به مردم شریف خوزستان اعلام می‌کنم خدمتگزاران شما در صنعت برق کشور، همواره آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: من وظیفه خودم می‌دانستم در روز پایانی کار، گروه‌های عملیاتی در اهواز حضور پیدا کنم و پیام تشکر وزیر نیرو را به این نیروها ابلاغ کنم که در این بحران اخیر و برای تامین و پایداری شبکه برق در خوزستان حضور داشتید.

 فلاحتیان تصریح کرد: صنعت برق کشور در همه بحران‌ها از جمله زلزله طبس، رودبار و بارش سنگین برق در شمال کشور طی سال های  اخیر و در حوادث سیل‌ها همواره حضور فعال و به موقعی داشته و برق مناطقی که دچار مشکل شده بودند را پایدار کرده است.

 وی خطاب به نیروهای عملیاتی طرح ضربتی، بیان کرد: وجود نیروهای مُخلِص و متعهد در صنعت برق کشور نعمت بزرگی است و ما به وجود چنین نیروهایی که در بحران‌ها یاور و پشتیبان هستند، افتخار می‌کنیم. یکی از همکاران شما به نام نصرالله امیرخانلو که به همراه سه فرزندش برای خدمت به مردم شهیدپرور خوزستان آمده بود، متاسفانه در این عملیات جانش را از دست داد و این مساله، یک حرکت جهادی بود و شما سربازان گمنامی هستید که در سنگر صنعت برق خدمت می‌کنید.

 در این آیین فاتحه‌ای به یاد مرحوم امیرخانلو که از اعضای گروه‌های عملیاتی استان مازنداران بود، قرائت و لوح تقدیری نیز به سرگروه این گروه جهت اهدا به خانواده آن مرحوم تقدیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha