• دوشنبه / ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95122315298
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد

ساخت بیمارستان محمدرسول الله شیراز طی مدت سه سال آینده

ساخت بیمارستان محمدرسول الله شیراز طی مدت سه سال آینده

ایسنا/فارس در آستانه بهار و میلاد پربرکت حضرت زهرا (ص)، با امضاء تفاهم‌نامه‌ای عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 1400 تخت خوابه محمد رسول الله(ص) شیراز، به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپرده شد.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز دوشنبه 23 اسفند در جلسه امضاء تفاهم نامه بین این دانشگاه و قرارگاه خاتم، گفت: با همت استاندار فارس، شورای اسلامی و دیگر مسئولان، زمینی در بلوار حسینی الهاشمی، به ساخت این بیمارستان اختصاص یافته است.

دکتر محمدهادی ایمانیه واگذاری مسئولیت ساخت بیمارستان 1400 تختخوابی شیراز به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، را حاصل تفاهم مسئولان این قرارگاه و وزارت بهداشت، برای ساخت مگاهاسپیتال‌ها در سراسر کشور عنوان و اضافه کرد: پیش از این، پروژه ساخت این بیمارستان به نمایندگانی از کشور کره سپرده شده بود که با توجه به پایان مهلت قرارداد پیشین و تحقق نیافتن این امر، از توان نیروهای داخلی استفاده شد.

وی از پیش بینی ساخت این بیمارستان، طی مدت سه سال آینده خبر داد و گفت: برای هر تخت بیمارستانی به طور متوسط، پانصد میلیون تومان اعتبار نیاز است که در این بیمارستان جدید، هزینه هزار تخت را وزارت بهداشت و دانشگاه تقبل کرده و چهارصد تخت نیز با همت نیکوکاران سلامت، تامین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع این اعتبار را 700 میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: تجهیزات این مگاهاسپیتال، باید پیشرفته باشد.

وی با اشاره به اینکه ساخت 41 بیمارستان در سراسر استان فارس در حال انجام است، گفت: بیمارستان ‎ های خاتم الانبیاء(ص)، اعصاب و روان، رسول اعظم(ص)، حاج امیر کریمی، میانرود و محمد رسول الله(ص) از بیمارستان های در حال ساخت در شیراز است.

ایمانیه با اشاره به وجود جذابیتهای فراوان فارس در زمینه ارائه خدمات سلامت برای شهروندان سایر استان ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیا میانه، گفت: هم اکنون در بیمارستان نمازی، در برخی رشته های تخصصی، بیش از 60 درصد مراجعان و دریافت کنندگان خدمات، از خارج از استان هستند.

رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت فارس، نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانسته در ساخت بیمارستان برای اقشار آسیب پذیر جامعه، گام های ارزشمندی بردارد که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه به زودی شاهد بهره برداری از یکی از مهم ترین بیمارستان های کشور در فارس باشیم.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب تاکید کرد: نیکوکاران سلامت فارس توانسته‌اند با مجمع خیرین تامین سلامت استان همکاری ارزشمندی داشته باشند، شاهد هستیم که از ابتدای سال تاکنون، طی 64تفاهمنامه، 55 میلیارد تومان از سوی نیک اندیشان جذب و برای ارایه خدمات درمانی استان، هزینه شود.

آیت الله دستغیب، گفت: هم اکنون 35 پروژه عمرانی درمانی و بهداشتی در فارس، با کمک نیکوکاران مجمع، در حال انجام است که امید است تا سال آینده، اغلب این پروژه ها مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری، خطاب به مسوولان استان، گفت: به لحاظ شرعی و مسوولیتی، این افراد وظیفه دارند در حمایت از خیرین، آنان را یاری دهند، زیرا اقدام نیکوکاران کار ارزشمندی برای رضای خداوند است که باید تسهیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha