• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96011403618
  • منبع : نمایندگی همدان

ادامه بارندگی و کاهش دما در همدان

ادامه بارندگی و کاهش دما در همدان

ایسنا/همدان مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ادامه بارندگی‌ها و کاهش دما در استان خبر داد.

نادر پیرتاج‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده آسمان استان نیمه‌ابری تا تمام‌ابری، گاهی وزش باد و در برخی ساعات احتمال بارش باران، رعد و برق و تگرگ و بارش برف در ارتفاعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی از ادامه بارندگی‌ها تا ظهر فردا خبر داد و افزود: از بعدازظهر فردا این سامانه بارشی از استان خارج خواهد شد.

پیرتاج‌همدانی با بیان اینکه طی دو روز آینده شاهد کاهش دما در سطح استان خواهیم بود، اعلام کرد: احتمال به زیر صفر رسیدن دمای استان و سرمازدگی باغات نیز وجود دارد.

مسئول مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان حداقل دمای همدان طی 24 ساعت گذشته را 3 درجه سانتیگراد اعلام کرد و ادامه داد: دمای هوای شهر همدان در گرم‌ترین ساعات به 11 درجه سانتیگراد رسیده است.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده گل‌تپه با حداقل دمای یک درجه سانتیگراد به عنوان سردترین نقطه استان و فامنین با حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده است.

پیرتاج‌همدانی به بارش‌های 24 ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: تویسرکان با میزان بارش 22 میلیمتر رکورددار بارش‌ها بوده این درحالیست که میزان بارش باران در همدان 4 میلیمتر و در سایر شهرستان‌ها بین 2 تا 10 میلیمتر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی تا امروز میزان بارش‌ها در همدان 238 میلیمتر، ملایر 285، تویسرکان 398، نهاوند 400، کبودراهنگ 222، رزن 283، فامنین 234،  قهاوند 223، اسدآباد 306، بهار 279 و گل‌تپه 259 میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان همدان اعلام کرد: آمار بارش‌ها نسبت به آمار بلندمدت  در تمامی شهرستان‌ها به استثنای اسدآباد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از بارندگی 20 میلیمتر باران در ایام نوروز خبر داد و گفت: در سال آبی 95-96 تا کنون 311 میلیمتر بارش در همدان رخ داده است.

مرتضی عزالدین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بارش 311 میلیمتری در سال آبی جاری، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان همدان نسبت به میانگین بلندمدت 15.5 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در استان همدان در میانگین بلندمدت 269 میلیمتر بارش رخ داده است، خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در استان همدان نسبت به سال گذشته که سالی استثنایی بود و 335 میلیمتر بارندگی داشتیم، 7 درصد کاهش داشت.

وی عنوان کرد: تا کنون میزان بارندگی نسبت به متوسط بلندمدت نشان می‌دهد سال بارشی خوبی بوده اما به علت خشکسالی‌های گذشته وضعیت آبخوان‌ها مناسب نیست که امیدواریم روند بارشی ادامه یابد.

عزالدین حجم آب سد اکباتان را 21 میلیون مترمکعب دانست و یادآور شد: ورودی سد اکباتان در حال حاضر 10 مترمکعب در ثانیه و خروجی آن 780 لیتر در ثانیه است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha