• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96012208530
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور مطرح کرد

ظرفیت‌های فراوان عرصه هنر انقلاب اسلامی در استان همدان

ایسنا/همدان رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از ظرفیت‌های فراوان عرصه هنر انقلاب اسلامی در استان همدان سخن گفت.

به گزارش ایسنا، «غلامرضا منتظری» دیشب(دوشنبه 21 فروردین‌ماه) در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان همدان با اشاره به قابلیت‌های فراوان استان در عرصه هنر انقلابی، اظهار کرد: در سال 96 یکی از برنامه‌های ملی را در همدان به نمایش خواهیم گذاشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اهدای سلام و درود به سید شهدای اهل قلم و 2000 شهدای هنرمند، با بیان این‌که هنر نعمتی خدادادی است، گفت: شهید آوینی با هنر خدادادی خود در یک فراخوان عمومی همگی هنرمندان را به پرورش این هنر فرا خوانده و بر هنرمندان واجب است که رسالت وی را پیگیرند و ادامه دهند.

منتظری ادامه داد: هنر به‌عنوان یک زبان بین‌الملل می‌تواند برای همه عصرها حرفی برای گفتن داشته باشد و بسیج هنرمندان که نهالی پاک بود، امروز به درختی تناور مبدل شده است.

وی با تقدیر از کارنامه درخشان هنرمندان خطه هنر و ادب استان همدان، افزود: هنرمندان انقلابی برای انتقال پیام خود نیازمند حمایت بیشتر هستند.

وی به محورهای اصلی تعریف شده در سازمان بسیج هنرمندان در سال 96 اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی به‌علت آن که مسجد مهم‌ترین پایگاه رشد و بالندگی است و انقلاب از آن برخاسته و به اوج می رسد، مسجد محوری است و به‌عنوان پایگاه خدمات فرهنگی و هنری، ارائه خدمات به مردم دهد.

منتظری به محور دوم برنامه‌های این سازمان اشاره کرد و ادامه داد: مردمی شدن هنر از دیگر محورهای اصلی سازمان است که باید در خدمت پاسخگویی به نیازهای مردم باشد و نخستین اثر هنری تولید شده در مساجد و مراکز فرهنگی و هنری برای عموم مردم به نمایش گذاشته شود.

وی به اهتمام ویژه برای دستیابی به شعار سال اشاره کرد و مخاطب آن را هنرمندان، اهل قلم، نویسندگان، روشنفکران دانست و با تأکید بر پیشگام شدن هنرمندان استان در تحقق شعار سال، افزود: همگی هنرمندان در فرهنگ‌سازی تحقق رهنمودهای مقام رهبری قدم برداشته و در عرصه فرهنگسازی تولید آثار هنری، اشتغال و تقویت معیشت هنرمندان که از دغدغه‌های اصلی بسیج هنرمندان است، همگام شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در پایان سخنان خود یکی از احادیث امام علی(ع) را در قالب قطعه کوتاه ادبی و هنری قرائت کرد. مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، شامگاه 21 فروردین ماه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان، مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان، خانواده شهدای هنرمند عرصه هنر انقلاب اسلامی استان برگزار شد. در ابتدای آئین خواهر شهید حجه فروش با قرائت متن ادبی یاد و خاطره شهدای هنرمند انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی منتظران حضرت مهدی(عج) شهرستان مریانج، به اجرای قطعه‌ای در مدح امیر المومنین(ع) و قطعه‌ای با مضمون انقلاب اسلامی پرداختند. در بخشی از آئین از پدر شهید علیرضا دهقانی، تجلیل شد. در این آئین از حمید حسام و بهناز ضرابی زاده به علت شناساندن همدان با دو اثر ماندگار و از دیگر هنرمندان پیشکسوت و فعال عرصه هنر با اهدای تندیس سفالی منقش به تصویر شهید سید مرتضی آوینی تقدیر شد. در گوشه‌ای از صحنه نمایش تصویر سردار شهید حسین همدانی توسط هنرمند علی غیبی به‌صورت سیاه قلم کشیده شد. در گوشه‌هایی از صحنه نمایش نیز تصاویر پرتره شهید آوینی، مرحوم احمد عزیزی، احمد سبزواری، مرحوم فرج الله سلحشور به نمایش گذاشته شده بود. در بخش های مختلف آئین گرامیداشت با پخش کلیپ های متنوع به معرفی موزه گنجینه آموزش و پرورش، شهدای هنرمند شاخص حوزه هنر انقلاب اسلامی، تقریض‌های مقام رهبری بر دو اثر دختر شینا و وقتی مهتاب گم شد، پرداخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha