• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96013014265
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیر دفتر تجاری‌سازی جهاددانشگاهی خوزستان مطرح کرد:

حمایت از کسب‌وکارهای نو و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در خوزستان

حمایت از کسب‌وکارهای نو و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: هدف جهاد دانشگاهی از برپایی نمایشگاه الکامپ استارز حمایت از کسب‌وکارهای نو و از سوی دیگر توسعه اکوسیستم کارآفرینی در خوزستان است.

سیدرضا علوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ و حضور استارتاپ‌ها و کسب‌وکار های نوپا در این نمایشگاه اظهار کرد: امسال برای اولین بار در خوزستان در نمایشگاه الکامپ با حمایت استانداری فضایی را برای کسب‌وکار های نوپا در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: نمایشگاه الکامپ با همکاری استانداری، اداره‌کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شده است، اما بخش استارتاپ نمایشگاه الکامپ با توجه به اینکه سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان حدود چهار سال در این زمینه فعالیت می‌کند، به جهاد دانشگاهی خوزستان واگذار شد.

علوی تصریح کرد: یک فراخوان عمومی در این زمینه از سوی جهاد دانشگاهی برای جذب کسب‌وکارهای نوپا برای حضور در نمایشگاه اعلام شد که در ۲ روز اول 24 کسب‌وکار نوپا اعلام آمادگی کردند تا در نمایشگاه حضور داشته باشند و با توجه به اینکه فضای نمایشگاهی ما محدود بود، در همان روز دوم فراخوان را به اتمام رساندیم.

وی گفت: پس از پایان فراخوان، بیش از 15 کسب‌وکار نوپا آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه اعلام کردند، اما به دلیل اینکه تنها یک فضای 90 متری در اختیار داشتیم، نتوانستیم شاهد حضور دیگر کسب‌وکارهای نوپا در این جشنواره باشیم.

علوی عنوان کرد: نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای حضور کسب‌وکارهای نوپا است تا بتوانند خود را معرفی کنند. حضور در نمایشگاه فرصتی است تا این کسب‌وکارها هم توانایی‌هایشان را بشناسانند و هم مخاطبان خود را شناسایی کنند و با آن‌ها آشنا شوند. 

وی ادامه داد: کسب‌وکار های نوپا می‌توانند رقبا را ببینند و شناسایی کنند؛ همچنین می‌توانند از فضای رسانه‌ای نمایشگاه برای شناساندن خود استفاده کنند.

علوی اظهار کرد: هزینه‌های نمایشگاه برای کسب‌وکارهای نوپا بسیار زیاد است؛ بنابراین شرکت‌های نوپا توان حضور در نمایشگاه را ندارند اما اقدامی که از سوی جهاد دانشگاهی انجام شده، این است که کسب‌وکارهای نوپا بتوانند با هزینه اندک در نمایشگاه حضور پیدا کنند و از این فرصت برای معرفی خود و آشناشدن با دیگران استفاده کنند.

وی گفت: نمایشگاه تعامل یک شرکت با بازار را در محدوده‌ای متمرکز و فشرده امکان‌پذیر می‌کند تا کسب‌وکارهای نو با استفاده از این فرصت‌ها بتوانند خود را معرفی کنند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهادددانشگاهی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، برای آنکه بتوانیم کارآفرینی را توسعه دهیم و پایدار کنیم باید همه عواملی را که می‌توانند کمک کنند، ملزم به حمایت کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha