• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96021105995
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

‌سرپرست گروه:

سبک گروه جالبوت موسیقی تلفیقی با حال و هوای بندرعباسی است

سبک گروه جالبوت موسیقی تلفیقی با حال و هوای بندرعباسی است

ایسنا/هرمزگان ‌سرپرست گروه موسیقی جالبوت گفت: در غوغای جالبوت 12 اردیبهشت‌ماه 11 اثر را برای حاضرین به اجرا خواهیم گذاشت که 6 اثر از آن‌ها تابه‌حال در اجراهای دیگرمان نبوده است و 8 اثر از آن‌ها بندرعباسی است.

‌محمدعلی ذاکری قشمی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان اینکه از سال 1379 موسیقی را با ساز گیتار بیس شروع کردم، تصریح کرد: از همان ابتدا شروع به فعالیت در زمینهٔ موسیقی به دنبال این بودم که کاری متفاوت را برای خودم در موسیقی انجام دهم و سعی می‌کردم تا جایی که می‌شود آثارم مانند هم نباشند.

وی ادامه داد: از سال 88 با گروه بادگیر آشنا و وارد این گروه شدم و تا آن زمان چندین اثر را ساخته بودم و پس از 5 سال همکاری با آن گروه تجاربی را کسب کردم و صلاح دیدم مسیرم را به دلایل تفاوت نظرها عوض کنم و ناگفته نماند دوستی خود را با اعضای گروه بادگیر حفظ کرده‌ام.

از اواخر سال 93 گروه جالبوت را با سه نفر راه‌اندازی کردم

ذاکری قشمی بیان کرد: از اواخر سال 93 گروه جالبوت را با سه نفر راه‌اندازی کردم و پس از یک اجرا در کافه‌ای در بندرعباس اولین اجرای رسمی گروه جالبوت اوایل سال 94 برگزار شد و با تشویق‌هایی که صورت گرفت باعث شد انگیزه بیشتری را برای این کار پیدا کنیم.

وی افزود: در دی‌ماه 1394 اولین کنسرت رسمی خود را در بندرعباس برگزار کردیم و در سال 95 نیز دو اجرای رسمی دیگر در کارنامه این گروه موسیقی تلفیقی قرار گرفت.

هدفمان استفاده از حال و احوال نوازنده‌های بومی بندرعباس است

این هنرمند اضافه کرد: هدفمان از ابتدا این بود که از حال و احوال نوازنده‌های بومی بندرعباس استفاده کنیم و به دنبال استاندارد شدن موسیقی گروه و به همین دلیل به دنبال حضور در پایتخت بودیم.

وی خاطرنشان کرد: از اولین اجراها سعی شد که نوازندگان گروه در کنار یکدیگر باشند و با حمایت‌های دیگر دوستان اعضای گروه گرد هم آمده‌ایم و حال و هوای موسیقی بندرعباسی در آثارمان یک مشخصه بارز است.

ذاکری قشمی عنوان کرد: برنامه ما این است که در این مدت که بیشتر در تهران حضور داریم، آثار را برای اجرا آماده کنیم و خود را در اجرای زنده محک بزنیم و بتوانیم در آینده آلبوم موسیقی‌ای را منتشر کنیم.

وی تأکید کرد: 2 اثر از آثار گروه موسیقی جالبوت تاکنون ضبط استودیویی شده است و در فضای مجازی منتشرشده که اولین آن‌ها اثری با نام "گَل اَ نو" با شعری از مرحوم صالح سنگبر قبل از اولین کنسرتمان منتشر شد که در جذب مخاطب برای کنسرت تأثیر بسزایی را داشت و اثر "واخ و وُلَک" که با شعری از مرحوم علی‌خان حبیب زاده است.

هنوز آلبوم موسیقی‌ای را منتشر نکرده‌ایم

سرپرست گروه موسیقی جالبوت اظهار کرد: انتقادی که به گروه ما وارد است این است که هنوز آلبوم موسیقی‌ای را منتشر نکرده‌ایم و چندین اجرای زنده را برگزار کرده‌ایم، اما هزینه آلبوم بسیار زیاد است و از آنجایی‌که بیشتر کارهای گروه را خودمان انجام می‌دهیم، شرایط کمی سخت است.

وی افزود: در کنسرت 12 اردیبهشت‌ماه جالبوت با مشکلاتی مواجه بودیم و دوستانی که برخی از کارهای اجرا را عهده‌دار شده‌اند با توجه به اینکه کار خود را به‌خوبی انجام دادند، کمی در زمان‌بندی‌ها اختلال به وجود آوردند و با توجه به اینکه تمرینات گروه جالبوت در تهران بود شرایط برای پیگیری کارهایمان در بندرعباس با کمی مشکل مواجه شد.

ذاکری قشمی با بیان اینکه سبک گروه جالبوت موسیقی تلفیقی با حال و هوای بندرعباسی است، ادامه داد: در گذشته در خلیج‌فارس یک لنج مسافربری با ظاهری خاص و مدلی بادبانی بوده است که جالبوت نام داشته که نام این گروه برگرفته از آن است.

وی تصریح کرد: غوغای جالبوت با همفکری دوستانی که در برگزاری این اجرا کمک زیادی به ما کردند نام‌گذاری شد و نسبت به دیگر کنسرت‌هایی که در شهر می‌بینیم که معمولاً پسوند بزرگ یا متفاوت را یدک می‌کشند این تفاوت را به وجود آوردیم.

در غوغای جالبوت 12 اردیبهشت‌ماه 11 اثر را برای حاضرین به اجرا خواهیم گذاشت

این هنرمند افزود: در غوغای جالبوت 12 اردیبهشت‌ماه 11 اثر را برای حاضرین به اجرا خواهیم گذاشت که 6 اثر از آن‌ها تابه‌حال در اجراهای دیگرمان نبوده است و 8 اثر از آن‌ها بندرعباسی است.

وی اضافه کرد: در غوغای جالبوت حامد حمید زاده(بیس)، آیدین راد کیا(درامز)، آرین میلیکیان(کیبورد)، محسن خاش(پرکاشن)، آرش رئیسی(گیتار کلاسیک)، هومان عمادی و آرشام غفوری(گیتار الکتریک)، سحر کدیور(بک وکال) و محمدعلی ذاکری قشمی(خواننده) به اجرا می‌پردازند.

ذاکری قشمی در پایان گفت: دلیل اینکه گروه‌هایی تشکیل می‌شوند و از هم جدا می‌شوند، به نظر من این است که هدف گروه‌ها دقیق مشخص نیست و به دلیل اینکه محدودیت در تعداد نوازندگان و تفاوت‌های شخصی وجود دارد باعث جدایی‌ها می‌شود اما ما در جالبوت شرایطی را به وجود آورده‌ایم که همه در بسیاری از موارد دخیل هستند و اگر هر فردی از گروه هم نباشد گروه ساختار خود را حفظ کند و منحل نشود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha