• دوشنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96021106255
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران ایلام:

اعتماد به جوانان ماهر؛ مولفه‌ی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

اعتماد به جوانان ماهر؛ مولفه‌ی اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

ایسنا/ایلام معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران ایلام با بیان اینکه پیش‌نیاز بحث اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان است، گفت: برای تحقق این آرمان‌های مهم و مقدس باید به جوانان اعتماد کرد.

«خشنود احمدی‌فر» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزشکده فنی پسران ایلام در سال 1374 با 40 نفر دانشجو در رشته برق آغاز به کار و به‌ تدریج توسعه پیدا کرد و در حال حاضر با 12 کد رشته فنی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی با 1500 دانشجو در حال تربیت نیروی مهارت آموخته و آچار به دست برای توسعه استان و کشور است.

وی با بیان اینکه وجود اساتید ماهر و مجرب و وجود امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و فنی لازم از نقاط قوت و مثبت این آموزشکده‌ها است، افزود: تا سال 1389 این آموزشکده تحت مدیریت آموزش‌وپرورش بود و از سال 90 به بعد با تمام امکانات با مصوبه مجلس به وزارت علوم سپرده شد.

احمدی‌فر با اشاره به اینکه این آموزشکده خروجی‌های بسیار خوبی داشته به ‌نحوی ‌که 70 درصد فارغ‌التحصیلان این آموزشکده جذب بازار کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان این آموزشکده به دلیل مهارت بالایی که دارند یا در مراکز صنعتی مشغول به کار می‌شوند و یا خود باکار آفرینی برای خود و دیگران اشتغال‌زایی می‌کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران ایلام ادامه داد: بیشترین کسانی که امروز پروانه نظام‌مهندسی دارند دانش‌آموختگان این آموزشکده‌ها هستند و اکثر آنها در عرصه‌های مختلف کار فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه این دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه نسل سوم بوده و آمیخته  از آموزش، پژوهش و مهارت است، تصریح کرد: نتیجه این آموزشکده‌ها کارآفرینی و اشتغال‌زایی و در نتیجه تحقق شعار سال است، بنابراین وجود دانشگاه فنی و حرفه‌ای نه تنها یک انتخاب بلکه یک نیاز و ضرورت در کشور و جامعه است.

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران گفت: هدف متعالی این مراکز و ضعف برخی دانشگاه‌ها در مهارت آموزی، امروز برای همه‌ی سیاستگذاران واضح است چون در وضعیت مشکل کنونی کار و اشتغال در کشور دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌خوبی عمل می‌کند و هدف اصلی آن در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

احمدی‌فر پیش‌نیاز بحث اقتصاد مقاومتی را اعتماد به جوانان دانست و گفت: در این دانشگاه به جوانان اعتماد شده و نتیجه هم گرفته‌شده است؛ بنابراین با دست‌خالی و تلاش و مدیریت جهادی می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

معاون آموزشی و پژوهشی آموزشکده فنی پسران ایلام تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، تبادل اطلاعات بین افراد ،ایجاد ارتباط بین استعدادهای دانشجویی، و هدایت توانمندی‌ها و ترکیب‌ آنها به‌خوبی می‌تواند جواب دهد که در آموزشکده فنی پسران ایلام این مهم تحقق پیداکرده برای مثال، با تشکیل گروه‌های هم استعداد درزمینهٔ هنر و معماری به‌خوبی عمل شده که منجر به حلق آثار و نور آوری‌های خوب شده است.    

وی تعامل بین بخشی برای تحقق شعار سال را بسیار ضروری و لازم دانست و خاطرنشان کرد:اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سخت نیست باید کار انجام داد و بعدازآن فهمید می‌شود که به‌راحتی می‌تواند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قابل تحقق است و باید از شعارزدگی پرهیز شود.

احمدی فر با تأکید بر اینکه تعامل بین صنعت و دانشگاه باید به معنای واقعی انجام شود تا بتوان شعار سال را تحقق بخشید گفت: مراکز علمی و دانشگاهی باید به‌خوبی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های دستگاه‌ها و ادارات استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha