• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96021912028
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه تبریز در گفت‎گو با ایسنا:

تحریم‌ها سبب انزوای ایران در مجامع و تعاملات علمی شده بود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه تبریز گفت: از نظر کمیت علمی، چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند که در این مورد نیز باید به افزایش کیفیت توجه کرد، تحریم‎ها در دولت گذشته سبب انزوای ایران در مجامع و تعاملات علمی شده بود و پس از برجام بود که همکارهای علمی و بین‎المللی افزایش یافت.

«محمدرضا پورمحمدی» در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به راهکارهای ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و تحکیم بنیان خانواده‎ها گفت: با تکیه بر تأکیدات مقام معظم رهبری، مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی خانواده‌ها هستند و آموزش از این طریق شروع می‎شود و بانوان خانه‎دار نیز در این میان بی‌تأثیر نیستند. 

وی افزود: با پیروی از سبک زندگی غربی، مواردی چون ازدواج سفید، سینگل پرنتی، زندگی مجردی و بی‌رغبتی به ازدواج افزایش یافته که شایسته‎ی کشور ما نیست. باید با حمایت از جوانان و ایجاد اشتغال برای آنان و همچنین ایجاد امکانات و تسهیلات برای آسان‎سازی ازدواج، بنیان خانواده‎ها را تحکیم کرده و سبک زندگی اسلامی را ترویج دهیم. 

وی با اشاره به دستاوردهای علمی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه‎ی فناوری از جمله دستاوردهای عملی در دولت تدبیر و امید است که سبب ارتقای رتبه‎ی علمی ایران از رتبه‎ی هفدهم به شانزدهم و صعود علمی در رنکینگ جهانی شد. 

وی افزود: دانشگاه‎های ما قبلاً هیچ جایگاهی در جهان نداشتند، اما امروزه 13 دانشگاه در کشور ما جزو دانشگاه‎های تأثیرگذار علمی به شمار می‎آیند و یک درصد دانشمندان برتر جهان که 187 نفر هستند نیز در کشور ما قرار دارند. 

پورمحمدی تصریح کرد: افزایش جمعیت دانشجوی خارجی در دانشگاه‎های ایران و جذب دانشجوی پسادکتری، برگزاری سمپوزیوم‎ها و کنگره‎های بین‎المللی، تولید علم و پژوهش‎های تحقیقاتی از جمله اقدامات علمی در دولت یازدهم هستند. 

وی افزود: دانشگاه‎ها باید به سمت کارآفرینی ارجاع داده شوند تا ایده‎های برتر دانشجویان، تجاری‎سازی شوند و هم‌اکنون 3000 شرکت دانش‌بنیان  در سطح کشور در حال فعالیت هستند تا شکاف دانش و فناوری از این طریق پر شده و کشور از نظر علمی به خوداتکایی و خودباوری برسد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور یادآور شد: امنیت سرمایه‎گذاری از جمله مواردی است که سرمایه‎گذاران را تشویق به سرمایه‎گذاری در یک کشور خارجی می‎کند و اگر ظرفیت‎سازی کرده و این امنیت را تأمین کنیم، سرمایه‎گذاران نیز این ریسک را پذیرفته و به سرمایه‎گذاری در کشور ما می‎اندیشند. هم‌چنین در کنار این مورد باید بخش عمده‎ای از تمرکز خود را بر استفاده از نیروهای بومی متمرکز کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha