• یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96022415482
  • منبع : نمایندگی همدان

تحقق 141 درصد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی همدان

تحقق 141 درصد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی همدان

ایسنا/همدان دبیر اقتصاد مقاومتی در سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به تحقق 141 درصد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان، گفت: اهداف 25گانه‌ اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به طور کامل محقق شده است.

به‌گزارش ایسنا، جعفر مصباحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: افزایش تولید محصولات راهبردی، افزایش تولید داخلی نهاده‌های کشاورزی، تأمین ذخایر راهبردی و تنظیم بازار، مثبت کردن تراز تجاری و حفاظت و بهره‌برداری از منابع پایه از اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

وی افزود: افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی همچون گندم و چغندرقند، سیب‌زمینی، تجهیز و نوسازی اراضی، تأمین داخلی نهاده‌ها و ادوات، افزایش تولید در محیط‌های کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش فرآورده‌ها و کاهش ضایعات در تولید از برنامه‌های 5گانه تعریف شده برای بخش کشاورزی است.

مصباحی با اشاره به تحقق 111 درصدی تولید گندم در استان، یادآور شد: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی در تولید گندم 639 هزار و 700 تن هدف گذاری شده بود که توانستیم به 712 هزار و 500 تن برساند.

دبیر اقتصاد مقاومتی در سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: در تولید چغندرقند در استان همدان هدف تولید 261 هزار تن محصول بود که این میزان در سال گذشته به 351 هزار تن رسید که 134 درصد محقق شد.

وی با اشاره به تحقق 118 درصد تولید دانه‌های روغنی، خاطرنشان کرد: براساس اهداف اقتصاد مقاومتی باید 8495 تن دانه روغنی در استان تولید می‌شد که خوشبختانه 11 هزار و 700 تن محصول در استان تولید شد.

مصباحی عنوان کرد: توسعه سامانه نوین آبیاری در اقتصاد مقاومتی 8487 هکتار بوده که در عمل با 9240 هکتار تحقق 109 درصد یافته است.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید در استان همدان 69 هزار تن انواع کودهای شیمیایی تأمین می‌شد که در استان 90 هزار تن انواع کود تأمین شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha