• دوشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 96031507918
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

عضو مجمع تفسیر قرآن کشور:

امام خمینی (ره) روح و جانی تازه به اسلام بخشید

امام خمینی (ره) روح و جانی تازه به اسلام بخشید

ایسنا/چهارمحال و بختیاری عضو مجمع تفسیر قرآن کشور با اشاره به اینکه امام با امید و نشاط و توکل بر خدا مسیر انقلاب را پیمودند، گفت: امام راحل به مردم شخصیت و هویت داد و دین و اسلام را در جامعه روح و جانی تازه بخشید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدسعید جواهری، 14 خردادماه در همایش تبیین محکمات امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه امام شخصیتی جامع الابعاد و جامع‌الاطراف بودند، گفت: پس از انبیاء علما و عملاً هیچ شخصیتی در تشیع و جهان اسلام مانند امام راحل نبوده است.

وی اظهار کرد: اگر سیره رفتاری امام(ره) را مورد مطالعه قرار دهیم، درخواهیم یافت که ایشان حقاً نائب امام زمان(عج) و مظهر جامعیت ائمه اطهار است.

عضو مجمع تفسیر قرآن کشور با اشاره به اینکه امام در دانش، بینش و نگرش شخصیتی بی‌نظیر بودند، تصریح کرد: امام و یارانش مصداق آیه «محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار ...» بودند که با صلابت در برابر دشمنان خدا ایستادند.

حجت‌الاسلام جواهری با بیان اینکه امام از هیچ قدرتی جز قدرت الهی نمی‌ترسید، عنوان کرد: اکنون به برکت امام(ره) و انقلاب، خون شهدا و ایثارگران و فداکاری روحانیون و دانشگاهیان و مردم، گفتن شعار «مرگ بر آمریکا» عادی شده است.
وی با اشاره به اینکه امام(ره) با امید و نشاط و توکل بر خدا مسیر انقلاب را پیمودند، گفت: امام(ره) به مردم شخصیت و هویت داد و دین و اسلام را در جامعه روح و جانی تازه بخشید.
عضو مجمع تفسیر قرآن کشور با تأکید بر اینکه ما باید قدرشناس باشیم و مسیر انقلاب را تا پایان ادامه دهیم، افزود: مبادا شبهات ما را در ادامه مسیر انقلاب سست کند که این بزرگ‌ترین آفت است.
وی امامت واعتقاد به عاشورا و روحیه شهادت‌طلبی، اعتقاد به مهدویت و ولایت فقیه را سه عنصر کلیدی برای مبارزه دشمن با جهان تشیع دانست و اظهار کرد: دشمن با زیر سؤال بردن قرآن و اهانت به پیامبر اکرم(ص) به دنبال حاکم کردن فرهنگ غربی است.
حجت‌الاسلام جواهری انقلاب اسلامی و امام راحل را یک هدیه غیبی و الهی خواند و عنوان کرد: در حراست از اهداف امام و انقلاب مجدانه تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب از ما یکپارچگی و وحدت، تهذیب نفس و خودسازی می‌خواهد و امام(ره) نیز به عنوان آیینه تمام عیار ارزش‌های انسانی و اخلاقی پیرو این اهداف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha