• چهارشنبه / ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96031709442
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان:

توان مدیران باید در دولت دوازدهم افزایش یابد/ پنجره واحد سرمایه‌گذاری در همدان فرمالیته شده است

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه امسال باید مسأله بیکاری در کشور حل شود، گفت: یکی از اقداماتی که باید در دولت دوازدهم عملیاتی شود، بحث افزایش توان مدیران خواهد بود.

به‌گزارش ایسنا، محمدناصر نیک‌بخت چهارشنبه 17 خرداد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، با تأکید بر اینکه پنجره واحد سرمایه‌گذاری می‌تواند در ایجاد اشتغال کارآمد باشد، اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در همدان فرمالیته شده و از عملکرد این بخش رضایت ندارم.

وی با بیان اینکه امسال سال جهش است و اشتغال حل نمی‌شود مگر با تولید، اهتمام و عزم همگانی، عنوان کرد: باید مشکل اشتغال مردم حل شود اما سرمایه‌گذاران از پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان رضایت ندارند در حالیکه باید فعال‌تر باشد.

وی بر اتمام پروژه‌های اشتغالزای استان تأکید داشت و خاطرنشان کرد: باید سرمایه‌گذاری در استان تقویت شود و دفتر جذب سرمایه‌گذاری در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها گزارشی ارائه دهد چرا که بنده از این بخش رضایت ندارم.

نیک‌بخت با اشاره به اینکه نهایت پستی و ناجوانمردی است که به اعتماد مردم و خدمت مردم پاسخ مثبت ندهیم، تصریح کرد: باید به تعبیر رئیس جمهور گیوه کشیده و آستین بالا زده به مردم خدمت کنیم و به شایستگی پاسخ اعتماد آنها را بدهیم.

وی با بیان اینکه امسال سال تولید و اشتغال است و بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد، افزود: اگر خدمت و عنایت مردم به دولت را جبران نکنیم در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه مشغله پایان سال، چند کار استان معطل مانده است، تصریح کرد: اگر مشکلی است از مدیران باید باشد وگرنه شرایط موجود است و بهانه‌ای از جمله انتخابات وجود ندارد.

نیک‌بخت با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزا توسط بانک‌های استان، یادآور شد: پرداخت 18 میلیارد تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید بسیار کم است و باید بررسی و آسیب‌شناسی شود چرا که صندوق کارآفرینی امید در طرح هر روستا یک محصول می‌تواند کمک حال استان باشد.

وی ادامه داد: در هر شهرستان 10 روستا انتخاب و شناسایی شود و یک تیم کارشناسی به این روستاها اعزام شوند تا طرح هر روستا یک محصول تعریف شود که این موضوع باید از هم اکنون آغاز شود چرا که ما 3 ماه از سال را از دست داده‌ایم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تولید، مولد اشتغال است، افزود: اشتغال ایجاد نمی‌شود مگر اینکه مولد آن که تولید است، ایجاد شود بنابراین همه باید بسیج شوند و توان خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی از وضعیت پتروشیمی هگمتانه و ابن‌سینا اظهارنارضایتی کرد و گفت: در هفته گذشته آخرین مشکل پتروشیمی هگمتانه که به خصوصی‌سازی ارتباط داشت نیز حل شد.

نیک‌بخت با بیان اینکه طرح سردخانه ثمره نگه‌دار شهرستان نهاوند 8 ماه است که معطل مانده است، خاطرنشان کرد: اگر پروژه‌ای شدنی نیست منتفی شده و از لیست خارج شود اما اگر قابلیت اجرا دارد نباید 8 ماه معطل بماند درحالیکه سردخانه ثمره نگه‌دار این شهرستان بین جهادکشاورزی، بانک کشاورزی، بانک سپه و فرمانداری شهرستان گیر کرده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه اینکه یک طرح کوچک در بین سازمان‌ها گردش کند نمی‌تواند مشکل اشتغال را حل کند، گفت: طرح سردخانه ثمره نگه‌دار متولی دارد و باید حل شود در غیر این‌صورت نمی‌توانیم اشتغال پیش‌بینی شده را محقق کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha