• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 96032010677
  • منبع : نمایندگی خراسان شمالی

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی:

دولت دوازدهم رابطه بین جذب دانشجو و نیاز جامعه را متعادل کند

ایسنا/خراسان شمالی عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مهمترین درخواست دانشگاهیان متعادل کردن رابطه بین جذب دانشجو و نیاز جامعه است . 

محمدتقی آل‌ابراهیم در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم، گفت: مهمترین درخواست دانشگاهیان متعادل کردن رابطه بین جذب دانشجو و نیاز جامعه است و در کنار آن بالا بردن کیفیت آموزش و پژوهش یک اصل همیشگی است . 

وی افزود: همچنین توجه به استانداردهای بین‌المللی آموزش و پژوهش کمک خواهد کرد تا بتوانیم همگام با دنیا در تولید علم بدرخشیم و اتلاف سرمایه در تولید علم نداشته باشیم . 

آل‌ابراهیم تصریح کرد: برای پیشرفت علمی باید بعد از توکل بر خدای بزرگ، با تکیه بر نیروی انسانی، در جهت رفع مشکلات داخلی از طریق تحقیق در آن حوزه و انتشار مقالات و پایان‌نامه‌های کاربردی در آن حوزه تلاش کرد . 

 وی ادامه داد: همچنین از تحقیقات بی‌ربط با معضلات و صرفا چاپ مقاله بدون هدف جلوگیری کرد چرا که این مهم در تمام دنیا یک اصل است . 

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری کافی دولت در بخش تحقیقات مرتبط با نیازهای کشور نیز یک عامل مشوق خوب به حساب خواهد آمد . 

آل‌ابراهیم گفت: مهمترین راهکار جهت ایجاد نشاط در جامعه دانشگاهی ایجاد انگیزه برای دانشجویان است که مهمترین راهکار در این زمینه کاهش جذب دانشجو با توجه به نیاز جامعه جهت اشتغال است . 

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در کنار این مهم افزایش کیفیت آموزش و کیفیت رفاه دانشجویی است که در این راستا ارائه وام دانشجویی، خوابگاه مناسب و حفظ شان دانشجو همگی کمک خواهند کرد. 

وی با اشاره به راه‌های قراردادن جامعه دانشگاهی در مسیر کار آفرینی گفت: جهت کار آفرینی در وهله اول آموزش عملی کافی در کنار آموزش تئوری حائز اهمیت است. همچنین گذراندن دوره کارآموزی کافی در شرکت‌ها، کارخانه‌ها، مزارع و غیره با توجه به زمینه کاری رشته یک اصل فراموش نشدنیست که متاسفانه در کشور ما کمتر به آن توجه شده و هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha