• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96033118312
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

وضعیت نامناسب ورودی بیمارستان گناباد کام بیماران را تلخ می‌کند

وضعیت نامناسب ورودی بیمارستان گناباد کام بیماران را تلخ می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی وضعیت نامناسب ورودی بیمارستان علامه بهلول گنابادی و گرد و خاک بوجود آمده به دلیل عدم آسفالت آن کام بیماران را تلخ می کند.

به گزارش ایسنا، اجرای فاز دوم پروژه بلوار وحدت به علت قرار گرفتن زمین های وقفی در این مسیر و عدم توافق اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری متوقف شده و باعث عدم تکمیل مسیر دسترسی شهروندان به بیمارستان علامه بهلول گنابادی نیز گردیده است.

بعد از گذشت دو ماه از افتتاح بیمارستان علامه بهلول، عدم آسفالت و عدم نصب چراغ های روشنایی مسیر منتهی به این بیمارستان از مشکلاتی است که با توجه به حجم ترافیکی این جاده و گرد و خاک بوجود آمده، عبور و مرور در شب را نیز برای مردم و بویژه بیماران مشکل‌ساز کرده و همچنین ممکن است باعث بروز حوادثی نیز گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: این دانشگاه از سال 94 و پیش از افتتاح بیمارستان پیگیری‌های لازم را برای اصلاح این بلوار انجام داده است اما متاسفانه با وجود گذشت دو ماه از افتتاح بیمارستان هنوز این مسیر آماده نشده است.

رضا احمدی افزود: دانشگاه مبلغ یک میلیارد تومان بابت هزینه های صدور پروانه و مجوز ساخت را پرداخت کرده و حتی برای مساعدت با شهرداری، عوارض سال 95 را نیز چند ماه مانده به پایان سال تسویه کرده، انتظار این بود که این بلوار تا پیش از افتتاح بیمارستان آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین گفت: طبیعی است که با افتتاح بیمارستان، تردد در بلوار وحدت افزایش یافته و این در حالی است که این بلوار با وضعیت فعلی برای رفت آمد مراجعین و پرسنل و نیز تردد آمبولانس‌ها به هیچ وجه مناسب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: در کنار مشکل تردد باید به ایجاد گرد و خاک ناشی از حرکت خودروها در قسمت های آسفالت نشده هم اشاره کرد که یکی از مشکلات موجود در این مسیر است.

سید حسین پورهاشمی رئیس شورای اسلامی شهر گناباد نیز در گفت ‌و گو با خبرنگار ایسنا گفت: اجرای کامل بلوار وحدت به طول یک هزار و 700 متر شامل آسفالت، فضای سبز و روشنایی با توجه به قرار داشتن بیمارستان علامه بهلول گنابادی، مرکز فنی و حرفه ‌ای، ساختمان مدیریت بحران و ایستگاه شماره 2 آتش ‌نشانی در آن و همچنین افزایش تردد بعد از افتتاح بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در عملیات اجرایی این پروژه شهروندان گنابادی زمین‌های خود را به ‌صورت رایگان واگذار کرده اند ولی اداره اوقاف و امور خیریه گناباد خواهان پرداخت حق و حقوقات زمین‌ های تعریضی وقفی بوده که شهرداری گناباد در شرایط کنونی توانایی پرداخت هزینه زمین ‌های تعریض شده و یا واگذاری زمین به میزان زمین ‌های تعریض شده به اوقاف را ندارد و تنها می‌ تواند اجاره این زمین‌ها را پرداخت کند. 

رئیس شورای اسلامی شهر گناباد ادامه داد: اگر حادثه ای در این مسیر رخ دهد هم برای دانشگاه علوم پزشکی و هم برای شهرداری گناباد مشکل ساز شده، لذا بایستی در جلسه ای با حضور امام جمعه و سایر مسئولین این مشکل مرتفع شود تا عملیات اجرایی ادامه یابد.

آمادگی اجاره 99 ساله زمین را داریم

میرزاعلی تقوی شهردار گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: بلوار وحدت که حد فاصل نوقاب به خیابان سعدی گناباد است قبلا جزء محدوده خدمات شهر نبوده و پس از پیگیری 18 ماهه در کمیته فنی کمیسیون ماه پنج به عنوان یک مسیر خطی جزء محدوده خدمات شهری قرار گرفت که مبالغی نیز جهت این بلوار اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این مسیر یکی از شریان‌های اصلی شهر بوده و آمار ترافیکی بالایی نیز دارد، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سمت نوقاب با مساعدت خوب شهروندان آغاز گردید ولی در مقابل بیمارستان علامه بهلول گنابادی با مشکل حقوقی مواجه شدیم که به ناچار این مسیر به دو فاز تقسیم که فاز اول آن که از سمت نوقاب شروع می شود در دو لاین آسفالت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار گناباد تصریح کرد: در چند سال قبل شهرداری برای زمین‌های این مسیر با دانشگاه علوم پزشکی گناباد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای توافقی انجام داده و پس از اخذ استعلامات مربوطه از ادارات و سازمان‌ها از جمله اوقاف، جهت تسهیل و بازگشایی حریم اقداماتی انجام داده بود اما این بازگشایی با طرح مطالعاتی که بعدا انجام شد تطابق نداشت و می‌بایست پیچ‌های این مسیر یک مقدار اصلاح می‌شد.

تقوی ادامه داد: در حین اجرای کار از طرف اداره اوقاف و امور خیریه طرح دعوی شد لذا ما جهت اینکه نیت واقف اجرا شود آمادگی اجاره 99 ساله آن را اعلام کردیم اما این اداره خواستار عین زمین تعریض شده یا پرداخت پول زمین است.

شهردار گناباد خاطرنشان کرد: این مسیر دارای پیچ های خطرناک بوده که ما آن اصلاح کردیم و به اصطلاح بهسازی حریم صورت گرفته است، در واقع یک کار عام المنفعه بوده که شهرداری اجرا کرده، در شرایط کنونی به دلیل توقف اجرای پروژه، شهرداری متحمل ضرر و زیان نیز می‌شود.

طبق قانون باید عوض ملک پرداخت شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: بر اساس تبصره 4 ماده 5 قانون تملک اراضی دولتی مصوب شورای عالی انقلاب در سال 58، در صورتی‌ که تبدیل به احسن زمین وقفی مجاز باشد باید عوض ملک داده شده و یا پول آن پرداخت شود تا اداره اوقاف ملک دیگری را برای نیت واقف خریداری کند و برای راه های عمومی نیز همین بایستی همین قانون اجرا شود.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سعید غیرتمند با بیان اینکه شهرداری در بلوار وحدت می‌خواهد زمین‌ها را جزء راه کند، افزود: هر اداره‌ای که از اوقاف تملک اعیان گرفته، اعیانی انجام داده و بر همان اساس مبلغی را به‌عنوان پذیره پرداخت کرده است اما در خصوص بلوار وحدت شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی بدون اجازه اوقاف توافق کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این مسیر مرکز فنی و حرفه ای نیز 5000 متر مربع از زمین موقوفه را تعریض نموده که حکم قانونی بازگشت زمین به حالت قبل ‌از سوی مراجع قضایی از شهریورماه 95 برای زمین اخذ شده است ولی جهت تعامل این حکم اجرا نشده و اعلام ‌شده که ادامه این پروژه طبق قانون تنها با پرداخت عوض ملک ممکن است.

غیرتمند با بیان اینکه زمانی می‌توان از اجاره سخن گفت که اصل موقوفه از بین نرود، ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه طبق شرع و قانون متولی حفظ موقوفه و اجرای نیت واقف بوده و نمی‌تواند از این موضوع به دلیل مصالح عمومی بگذرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد افزود: مسئولان برای صدور پروانه با یکدیگر توافق می‌ کنند اما به ملک موقوفه که می ‌رسد خواستار واگذاری بدون پرداخت عوض ملک هستند. 

محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در این باره گفت: شهرداری گناباد متعهد شده که نسبت به آسفالت ورودی بیمارستان علامه بهلول گنابادی اقدام کند ولی اجرای این پروژه به توافق نهایی با اداره اوقاف موکول کرده تا فاز دوم این بلوار را به طور کامل اجرا کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد از زمین‌های تعریض شده از سوی شهرداری در بلوار وحدت وقف بوده است اجرای این پروژه با مشکل رو به ‌رو شده و شهرداری و اوقاف باید این مشکل را برطرف سازند، ولی با توجه به احداث بیمارستان و افزایش تردد، انتظار داریم که این توافق زودتر به نتیجه رسیده که مردم دچار مشکل نشوند.

آنچه مشخص است آینده نامعلوم این راه بوده و باید منتظر ماند که چه کسی گره این راه را باز می کند تا در آینده شاهد حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha