• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96040301348
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

"قهرمانان کوچک"؛ آجری برای توسعه بیمارستان کودکان

"قهرمانان کوچک"؛ آجری برای توسعه بیمارستان کودکان

ایسنا/اصفهان کارگردان فیلم سینمایی قهرمانان کوچک گفت: جرقه این فیلم زمانی زده شد که من در اصفهان گریه دختری 6 ساله را دیدم که پدرش بیکار بود و دفترچه بیمه برای درمانش نداشت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حسین قناعت اظهار کرد: بنده از سال 63 تا 66 در دانشگاه اصفهان درس پیراپزشکی خوانده‌ام و هیچگاه تصاویر بمباران اصفهان را فراموش نمی‌کنم، اما رشته‌ام را ادامه ندادم زیرا اصلا روحیه‌ام با پزشکی سازگار نبود به همین خاطر کار در بیمارستان را رها کردم.

وی با بیان اینکه بخشی از عواید حاصل از فیلم برای بیمارستان کودکان امام حسین (ع) هزینه خواهد شد، افزود: امروز با کار در این فیلم خوشحالم که می‌توانم برای توسعه بیمارستان کودکان آجرهایی را بگذارم. 

وی افزود: این فیلم اولین فیلم کمدی رزمی سینمای ایران است که گوشه چشمی به حمایت از تولید ملی دارد، جرقه این فیلم زمانی زده شد که من در اصفهان گریه دختری 6 ساله را دیدم که پدرش بیکار بود و دفترچه بیمه برای درمانش نداشت.

اگر کالای ایرانی نخریم پدران‌مان بیکار می‌شوند

هم‌چنین آریا عبدی، مالک و ایده پرداز فیلم گفت: اکثر مشکلات کشور و جامعه از بیکاری جوانان نشات می‌گیرد گاهی مردم نادانسته کالای خارجی می‌خرند و گاهی هم چون کالای خارجی قابلیت رقابت ندارند آن  را انتخاب می‌کنند.

وی تاکید کرد: مطمئنم که سینما تاثیری معجزه آسا دارد ما در فیلم‌های سینمایی به خصوص کودکان می‌توانیم تولید ملی را مطرح کنیم تا آنها آموزش ببینند بچه‌ها با این فیلم یاد می‌گیرند که اگر کالای ایرانی نخریم پدرانمان بیکار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، قسمتی از فروش فیلم سینمایی قهرمانان کوچک چه در جشنواره کودک و نوجوان و چه در اکران عمومی به توسعه بیمارستان امام حسین(ع) خواهد رسید.

چند در ترویج سلامتی نقش داشته است؟

همچنین قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: 300 فیلم از ابتدای انقلاب تاکنون در ترویج پیشگیری از مصرف دخانیات نقش داشته‌اند، اما باید پرسید چند فیلم داشته‌ایم که در ترویج سلامتی نقش داشته باشد؟

محمد صافی اظهار کرد: این برای اولین بار است که بیمارستانی برای ساخت فیلم وارد عرصه می‌شود و خوشحالیم که کلید این حرکت خداپسندانه در بیمارستان کودکان اصفهان زده شد.

وی با اشاره به اینکه دولت آقای روحانی در بخش سلامت و درمان حرکت‌های بسیار خوبی انجام داده است، افزود: دولت آقای روحانی گام‌های موثری در راستای کاهش سهم پرداخت بیماران داشته است و این بسیار خوشحال کننده است، اما همچنان کاستی‌ها در حد زیادی است.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی ادامه داد: ما از قافله اجتماعی به اندازه کافی عقب هستیم و این همراهی مردم را می‌طلبد.

صافی تصریح کرد: اصفهان نزدیک به 6 هزار تخت بیمارستانی کم دارد و با تمام تلاش‌هایی که داشتیم آنچه امروز اصفهان از نظر بیمارستانی دارد از گذشته باقی مانده این در حالی است که جمعیت استان طی سال‌های گذشته دو برابر شده است. 

وی با تاکید بر این موضوع که اصفهان مرجع درمانی 8 استان و همچنین مرجع 13 استان در بحث سرطانی است، ادامه داد: این استان و شهر باید یک بیمارستان درخور داشته باشد بیمارستانی که بتوان از امکانات و نوع بهره برداری‌اش دفاع کرد.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی در امور مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: امروز اگر یک کودک 6 ساله درمان پیدا کند 60 سال آینده می‌تواند به این مملکت خدمات ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha