• پنجشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96041507917
  • منبع : نمایندگی قم

تولیت آستان حضرت معصومه(س):‌

تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به هماهنگی همه نهادها دارد

 تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به هماهنگی همه نهادها دارد

ایسنا/قم ‌تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، بر ضرورت مشارکت، همدلی و هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های علمی و اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی درجامعه تاکید کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، آیت الله سید محمد سعیدی درجلسه شورای فرهنگی عمومی استان قم، با اشاره به ارائه و اجرای بسته‌های مختلف فرهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در حوزه فرهنگ، خواستار پیگیری این طرح‌ها تا حصول نتایج عملی در سطح جامعه شد.

 وی تصریح کرد: پیگیری منظم و مستمر برنامه‌ها و فعالیت‌ها در این رابطه بسیار مهم است. 

سعیدی تصریح کرد: اولویت بندی نیازهای فرهنگی استان قم در عرصه های گوناگون، باید با کار کارشناسی دقیق و با دقت نظر انجام شود تا از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شویم. 

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعي استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مباحث عملی در اجرای اقتصاد مقاومتی، حضور بخش های دانش بنیان در جهت تجاری سازی دستاوردهاي علمی را امری ضروری دانست و افزود: باید در این زمینه از ظرفیت پارک علم و فناروی و بنیاد نخبگان و نیز مراکز رشد و بخش‌های دانش بنیان بهره برداری شود.

وی همچنین به اهمیت و ضرورت مقوله فرهنگ در بیانات مقام معظم رهبری تأکید کرد و ادامه داد: در این زمینه دستور العملی مبنی بر تشکیل هیأت اندیشه ورز ابلاغ شد که با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه به بررسی و ایجاد راهکار در مسائل مهم و آسیب‌های اساسی جامعه پرداخته می‌شود.

‌در این جلسه پس از ارائه اخبار فرهنگی و بررسی مصوبات جلسات قبلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تبیین موضوع دانشنامه، اطلس فرهنگی وآمایش فرهنگی پرداخت.

همچنين موضوعات پیشنهادی اتاق فکر جهت تعیین اولویت های طرح در شورای فرهنگ عمومی توسط اعضا بیان شد و در ادامه نیز گزارشی ازطرح جهاد دانشگاهی با عنوان جشنواره "کالای ایرانی گامی بسوی بالندگی"، مجموعه مستند «چهل کیمیا» مصوب شبکه دوم سیما ارائه شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha