• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96042111720
  • منبع : نمایندگی همدان

دبیر کمیته اقتصادی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان اعلام کرد

بهره برداری از طرح صیانت از بنگاه های اشتغالزا تا بهمن ماه

بهره برداری از طرح صیانت از بنگاه های اشتغالزا تا بهمن ماه

ایسنا/همدان دبیر کمیته اقتصادی ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان از ثبت نام 128 واحد در سایت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، سیدمحمود عسگری عصر سه شنبه 20 تیر در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار کرد: دستورالعمل رونق تولید در سال 96 به دستگاههای دولتی و بانکها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال ابلاغ شده است افزود: اعتبار 30 هزار میلیارد تومان برای 6 هزار واحد صنعتی که تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و 5هزار واحد نیازمند به تعمیر و نوسازی تامین و ابلاغ شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان کرد: مشکلی که با این دستورالعمل داریم این است که امکان ثبت طرح های کشاورزی، گردشگری و خدمات و غیر از صنعت وجود ندارد.

وی از احداث و تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی 150 هزار هکتار ار اراضی کشور خبرداد که 1500 هکتار آن متعلق به استان همدان بوده است و افزود: 180 تشکل در حوزه بهره برداری از آب و تجهیز و نوسازی ناوگان بخش کشاورزی وجود دارد و 5 تشکل در سالجاری ایجاد شده است.

دبیر کمیته اقتصادی ستاد اقتصاد مقاومتی استان پروژه های توسعه تولید و اصلاح نهاده های کشاورزی را بیان کرد و گفت: 5 هکتار مربوط به پروژه های توسعه ای و 2هکتار پروژه های مربوط به اصلاح و 551 هکتار اختصاص به افزایش واحدهای کشت گلخانه ای یافته است.

عسگری با اشاره به دیگر برنامه ها عنوان کرد: 333هزار اصله نهال، 87 هزار تن کود برای تقویت و توسعه بنگاههای خرد دستگاههای اجرایی و تکمیل و راه اندازی 50 طرح مهم و ملی، مذاکره حضوری با مجریان تا پایان سال جاری در 36 جلسه از جمله برنامه های این کمیته است.

وی 4 طرح صنعتی ملی را مربوط به استان همدان دانست و تاکید کرد: تا بهمن ماه طرح صیانت از بنگاههای اشتغالزا و پیگیریهای اخذ تسهیلات واحدهای تولیدی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

دبیر کمیته اقتصادی ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی، حمایت از تاسیس اقامتگاههای بوم گردی و توسعه و توانمندسازی فرآیندها را عنوان کرد و گفت: برگزاری 25 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی و حمایت از تعاونی های توزیعی و تامین نیاز از جمله اقدامات این کمیته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز در سخنانی با بیان اینکه نشان شهر جهانی لالجین در سالروز ثبت این شهر رونمایی شد اظهار کرد: این لوگو در تداوم موضوع شهر جهانی لالجین طراحی شده و به عنوان یادگاری درچارچوب اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه شهر جهانی قرار می گیرد و مفاهیمی چون کوزه که معرف صنعت سفال، کره زمین که نماد جهانی شدن، رنگ سفید نشانه صلح ودوستی، اسم لالجین که دسته کوزه است و رنگ طلایی به عنوان مقام اول و اشاره به عددچهار، نماد دوره چهار ساله عنوان جهانی این شهر است که رصد می شود.

علی مالمیر خاطرنشان کرد: امکان آموزش مجازی و فروش محصولات در وبسایت شهر جهانی پیش بینی شده است .

در ادامه از دو جوان لالجینی که طراح و سازنده لوگوی شهر جهانی بودند تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha