• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96042111724
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان مطرح کرد

مغایرت ضوابط صندوق کارآفرینی امید با فضای کسب و کار فناورانه

مغایرت ضوابط صندوق کارآفرینی امید با فضای کسب و کار فناورانه

ایسنا/همدان رئیس کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان ضوابط صندوق کارآفرینی امید را مغایر فضای کسب و کارهای فناورانه اعلام کرد و گفت: یکی از مشتریان ما اعضای هیئت علمی اند که براساس قانون می توانند شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و این مغایر دریافت تسهیلات این صندوق است.

به گزارش ایسنا، مجید کزازی عصر سه شنبه ٢۰ تیر در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان به ارائه گزارش عملکرد این کمیته پرداخت و اظهار کرد: در این کمیته با توجه به اسناد بالادستی و بسته های 5گانه و دستورات معاون اول رئیس جمهوری، مسائل مربوط به علم و فناوری استان که با توسعه ارتباط داشته بیان شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان اینکه برنامه ها تعریف شده و دستگاههای متولی مشخص شده اند افزود: در قالب دو زیرکمیته جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و توسعه اکوسیستم کارآفرینی و شتابدهی، عملکرد این کمیته پیگیری می شود و 14 وظیفه برای این کمیته ها تعریف شده است.

کزازی وظایف را بیان کرد و گفت: ارتقای زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، حمایت از شرکت های دانش بنیان، افزایش سرمایه گذاری در فعالیت های دانش بنیان با جذب بالا، سهولت دسترسی و تنوع بخشی و تامین مالی شرکت های دانش بنیان،  توسعه و نفوذ فناوری در بخش کشاورزی، نفوذ در صنعت، توسعه شرکت های دانش بنیان بخش های مرتبط با حوزه های آب، حوزه های مرتبط با برق، تبدیل دانش مبتنی بر نوآوری به ثروت که ماموریت اصلی پارک است، تقویت و توسعه خدمات مشاوره ای و مراکز تجاری سازی و ارتباط با صنعت دانشگاهها و شهرک ها پ نواحی صنعتی، بومی سازی تحقیقات، توسعه فناوری های راهبردی و حمایت از طرح های کلان ملی، بازنگری و اصلاح نظام آموزش عالی و طراحی و پیاده سازی نظام آمایش و نظام آموزش و پژوهش از جمله وظایف این کمیته ها است که با همکاری دستگاهها و ادارات مربوطه انجام می شود.

وی با اشاره به سند راهبردی پارک علم و فناوری افزود: براساس این سند باید  150 شرکت دانش بنیان در استان تشکیل شود که سال گذشته 52 شرکت و در حال حاضر 56 امین شرکت دانش بنیان در حال شکل گیری و بررسی است.

وی درآمدهای حاصل از فروش محصولات شرکت های دانش بنیان را در سال 95 بیان کرد و گفت: بیش از 170 میلیارد تومان درآمد در این بخش گویای این است که در قیاس با دستگاههای دولتی، این شرکت ها پولی که می گیرند خیلی کم است و در ازای دریافت 4 میلیارد تومان اعتبار، 176 میلیارد تومان درآمد داشته اند.

رئیس کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان کالاهای تولیدی شرکت های دانش بنیان را همراه با ریسک بالا معرفی کرد وگفت: تولید و فروش این گونه محصولات در بازار با ریسک بالایی همراه است که دولت باید شرکت های دانش بنیان را حمایت کند.

کزازی در پاسخ به سوال مدیرکل میراث فرهنگی استان مبنی بر اعلام زمان بهره برداری از پژوهشگاه ویژه سفال و سرامیک اظهار کرد: فضای اختصاص داده شده به این پژوهشگاه کم است و دستگاههای مورد نیاز برای راه اندازی این پژوهشگاه با ارزشی حدود یک میلیارد تومان خریداری شده است.

وی از برگزاری 38 همایش آموزشی در دانشگاهها سخن گفت و ادامه داد: برگزاری 11 رویداد ایده پارک و افزایش واحدهای فناورد تا 138 واحد از جمله اقدامات این پارک بوده و نرخ رشد شرکت های دانش بنیان استان همدان در کشور رتبه سوم را دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان درباره شهرستان ها نیز عنوان کرد: در اسدآباد پتانسیل های موجود باید توسط فرمانداری و دانشگاهها برآورد و اعلام شود و پارک علم و فناوری نهاوند، تویسرکان و دانشگاه صنعتی و مراکز رشد بخش کشاورزی تشکیل شده است.

کزازی تاکید کرد: اواسط خرداد بسته های بالادستی به دست ما رسیده و همکاری پارک با شرکت شهرک ها در آن اعلام شده است.

وی ضوابط و دستورالعمل های صندوق کارآفرینی امید را مغایر فضای کسب و کارهای فناورانه اعلام کرد و گفت: یکی از مشتریان ما اعضای هیئت علمی اند که براساس قانون می توانند شرکت دانش بنیان تاسیس کنند و این مغایر دریافت تسهیلات این صندوق است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha