• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 96042112295
  • منبع : نمایندگی گیلان

معاون سیاسی فرمانداری رشت:

حدود 15 درصد از معتادین دانشجو هستند

حدود 15 درصد از معتادین دانشجو هستند

ایسنا/گیلان معاون سیاسی فرمانداری رشت گفت: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون و 802 هزار نفر معتاد داریم و حسب آمار موجود حدود 15 درصد از معتادین دانشجو هستند.

‌به گزارش ایسنا منطقه گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی وارسته، معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری رشت در کمیسیون فرعی قاچاق کالا و ارز، با اشاره به گردش مالی بالای تجارت مواد افیونی، اظهار کرد: گردش مالی مواد مخدر، امسال مبلغ یک هزار و 600 میلیارد دلار بوده و متاسفانه تنوع مواد مخدر در سال 2017 به 700 نوع رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون و 802 هزار نفر معتاد داریم و حسب آمار موجود حدود 15 درصد از معتادین دانشجو هستند و علی رغم تمامی فداکاری ها و زحمات عزیزان در نیروی انتظامی، در حدود 160 تن مواد افیونی در هفته مبارزه با مواد مخدر امحا شده و این موضوع، حساسیت ماجرا را نشان می دهد.

معاون سیاسی فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: اگر مواد مخدر سرمایه انسانی را مورد تاخت و تاز قرار می دهد، قاچاق کالا هم تولیدات داخلی کشور را مورد هجمه قرار داده که بالطبع به سرمایه انسانی نیز صدمه می زند.

‌وارسته نرخ کاهش قاچاق کالا در دولت تدبیر و امید را 50 درصد خواند و افزود: بر اساس آمار وزیر اقتصاد و دارایی، میزان گردش مالی قاچاق کالا و ارز از  25 میلیارد دلار به 13 میلیارد دلار در سال 1395 رسیده است.

وی افزود : 22 سازمان درگیر در تشریفات گمرکی، از طریق الکترونیکی با هم در ارتباط هستند که  از نتایج مثبت این اقدام ها، کاهش زمان ترخیص واردات از 24 روز به چهار روز، کاهش زمان ترخیص صادرات از هفت روز به یک روز، ارتقای 23 پله ای گمرک ایران در شاخص لجستیک بانک جهانی و... می باشد که همه موارد یاد شده، در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha