• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96042514144
  • منبع : نمایندگی کرمان

توسعه صادرات مهم‌ترین پروژه «اقتصاد مقاومتی»

توسعه صادرات مهم‌ترین پروژه «اقتصاد مقاومتی»

ایسنا/کرمان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که در سال گذشته وزارت صنعت و معدن در اقتصاد مقاومتی دنبال کرد، توسعه صادرات با هدف تراز تجاری مثبت بود.

به گزارش ایسنا، «مهدی حسینی‌نژاد» صبح امروز(یکشنبه 25 تیر) در همایش بازار عمان و فرصت‌های صادراتی استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهمی که در سال گذشته وزارت صنعت و معدن در اقتصاد مقاومتی دنبال کرد، توسعه صادرات با هدف تراز تجاری مثبت بود.

وی افزود: صادرات کشور به غیر از محصولات نفتی در سال 95 حدود 45 میلیارد دلار بود و سهم استان کرمان از این صادرات بیش از 2 میلیارد و 150 میلیون دلار است و تراز تجاری استان برای نخستین بار بیش از 400 میلیون دلار مثبت شد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: کالاهای صادراتی استان قبلاً عموماً محصولات کشاورزی بود که در سال گذشته بالانس صادراتی تقریباً نصف نصف به نفع صنعت شد و به‌طور خاص در چند محصول صنعتی و معدنی اتفاقات خوبی افتاد و تولید محصولات دانش‌بنیان را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: 280 میلیون دلار از ارزش صادرات استان کرمان مربوط به محصول دانش‌بنیان یک واحد کوچک و متوسط بود و اکنون با همه دانشگاه‌های استان قراردادهایی برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای تولید محصولات دانش‌بنیان با محوریت صادرات داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به ظرفیت‌هایی که در بازار عمان برای استان کرمان می‌تواند به وجود بیاید، اظهار کرد: تولید گندله در بندر صحار عمان فرصتی برای تکمیل زنجیره فولاد و محصولات پائین‌دستی است و استان کرمان در این زمینه می‌تواند همکاری داشته باشد.

وی افزود: استان کرمان در افق 1404 بیش از 11 میلیون تن شمش فولای کشور را تولید کند و می‌تواند ارتباط بسیار خوبی میان سرمایه‌گذاران ایرانی و عمانی در تکمیل زنجیره فولاد به وجود آورد.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: سیستم‌های صادرات خوبی نداریم و کنسرسیوم‌های صادراتی می‌تواند به راحتی صادرات محصولات تولیدی استان را انجام بدهد و می‌شود میان کرمان و عمان از زیرساخت‌های تجاری بندر صحار استفاده و از فرصت تجارت آزاد با کشورهای دیگر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: زمان صدور مجوزها در کشور ما نسبت به شاخص‌های بین‌المللی عدد بالایی است و با توجه به ظرفیت‌های در نظر گرفته شده در بندر صحار عمان، این روند کمتر از یک ماه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اظهار کرد: سهم استان کرمان از صادرات محصولات پتروشیمی از 44 میلیارد دلار صادرات کشور بسیار اندک است، در صورتی که بیش از 24 میلیارد دلار از صادرات کشور مربوط به پتروشیمی بود.

وی یادآور شد: صنایع پائین‌دستی و دانش‌بنیان می‌تواند ضعف صادراتی استان را جبران کرده و در زمینه انتقال تکنولوژی با توجه به این‌که در بندر صحار سرمایه‌گذاری‌هایی شده، می‌توان انتقال تکنولوژی به استان را داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha