• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96042514420
  • منبع : نمایندگی کرمان

بازار عمان مستعد ورود کالاهای ایرانی

بازار عمان مستعد ورود کالاهای ایرانی

ایسنا/کرمان مسئول میز عمان در سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به موقعیت استراتژیک عمان افزود: عمان فضای کاملاً مستعدی برای ورود ما به بازار کشورهای همجوار است و این کشور سعی کرده ظرفیت‌های گسترده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در چند سال اخیر فراهم کند.

به گزارش ایسنا، «طاهری مهر» صبح امروز(یکشنبه 25 تیر) در همایش بازار عمان و فرصت های صادراتی استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: عمان در میان بازارهای هدف صادراتی در زمینه های مختلف کشور منحصر به فردی محسوب می شود و روابط سیاسی با سابقه با ایران و ویژگی ها و موقعیت منحصر به فرد این کشور در منطقه از جمله این مزایا به شمار می رود.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک عمان افزود: عمان فضای کاملاً مستعدی برای ورود ما به بازار کشورهای هم‌جوار است و این کشور سعی کرده ظرفیت‌های گسترده‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در چند سال اخیر فراهم کند.

طاهری مهر تصریح کرد: با توجه به اتمام منابع نفتی، عمان به‌دنبال جایگزین کردن منابع غیرنفتی و درآمد حاصل از فروش آن است و در این راستا توسعه صنعت گردشگری و ایجاد هاب منطقه‌ای صادرات مجدد شیلات مورد توجه عمان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این دو بخش می‌تواند برای فعالان اقتصادی ما نیز مهم باشد و فعالان حوزه ساخت هتل و مجتمع‌های گردشگری و ساخت و ساز می‌توانند در زمینه گردشگری در این کشور فعال باشند و در بخش شیلات نیز دولت عمان درصدد است با فرآوری و بسته‌بندی در منطقه دوم، به‌عنوان هاب صادرات شیلات کار کند.

مسئول میز عمان در سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: محصولات صادراتی ما به عمان در چند سال گذشته عمدتاً سیمان، قیر، صیفی‌جات، سنگ‌های ساختمانی، مصالح ساختمانی، محصولات مسی و ... بوده است.

وی افزود: آنچه را که به‌عنوان چالش مهم فرآروی صادرکنندگان کشورمان می‌بینم این است که قاطبه تجار شاید درک درست و مناسبی را از شرایط و فرهنگ اقتصادی عمان نداشته باشند و بدون بازدید میدانی از این کشور می‌خواهند در بازار جایگاه پیدا کنند در حالی که برای حضور در بازار عمان باید فرهنگ کاری آن‌ها را درک بکنید.

طاهری‌مهر تصریح کرد: یکی از محورهای مهم کاری ما در عمان در چند سال گذشته صادرات خدمات فنی مهندسی بود و عمان به‌دنبال توسعه زیرساخت‌هاست و می‌توانیم در این حوزه کارهای خوبی انجام بدهیم.

وی تصریح کرد: استان کرمان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد که با نیازهای کشور عمان هم‌سو است و باید با مطالعه و دقت وارد این عرصه شد.

مسئول میز عمان در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تأکید بر این است با توجه به همین ظرفیت‌ها و رصد کردن شرکت‌های عمانی با دقت بر روی استانداردها، شرایط گمرکی و ترخیص کالا در این زمینه کار کرده و یک ورود موفق و خوبی به بازار عمان داشته باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha