• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 96042514445
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی:

انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری با سلامت کامل برگزار شد

ایسنا/آذربایجان غربی مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: حراست و صیانت از قانون اساسی ضرورت جامعه اسلامی است.

به گزارش ایسنا، قنبر کریم نژاد در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران در خانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: در نظام اسلامی که تدوین قانون اساسی کشور بر اساس شرع و قرآن بوده صیانت و دفاع از قانون اساسی نسبت به سایر کشورها در جامعه ما، ضرورت بیش از پیش دارد.

وی با اشاره به اینکه ضرورت وجود شورای نگهبان صیانت، حراست، حفاظت و نگهبانی از قانون اساسی است، تصریح کرد: نظارت بر قوانین، تفسیر قانون و نظارت بر انتخابات چهارگانه از وظایف عمده شورای نگهبان در کشور است.

کریم نژاد گفت: ۵ نوع انتخابات در ایران اسلامی برگزار می شود که شامل انتخابات خبرگان رهبری، شورای اسلامی، ریاست جمهوری، همه پرسی و شورای اسلامی شهر و روستا بوده که نظارت بر اجرای  انتخابات شوراهای شهر و روستا خارج از محدوده وظایف نظارتی شورای نگهبان است.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: از  آذربایجان غربی ۱۵۰۰۰ نفر ناظر امین در شبکه نظارت جذب و ساماندهی شده و به شکل فعال و نیمه فعال با شورای نگهبان همکاری دارند.

وی با اشاره به برنامه های تدوین شده  برای گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان افزود: تجدید میثاق با شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه و با ائمه جمعه در شهرستان های استان، گردآوری خاطرات پیشکسوتان نظارتی و توزیع بسته های محتوایی جزو برنامه های تکریم گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان است.

کریم نژاد با بیان اینکه در هر انتخاباتی امکان تخلف وجود دارد و متعاقبا رسیدگی می شود، اظهار کرد: تخلفات انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری نیز در حال بررسی بوده و با عده ای از متخلفان برخورد شده و مابقی پرونده ها در حال رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: اگرچه تخلفاتی در قبل از تبلیغات و پس از پایان زمان تعیین شده برای تبلیغات گزارش شده ولی انتخابات ریاست جمهوری اخیر با سلامت کامل در زمان معین برگزار شده است.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی با اشاره به عمده تخلفات مطرح شده در انتخابات اخیر گفت: کمبود تعرفه، تاخیر در شروع رای گیری، عدم رعایت یکطرفی، عدم صدور کارت نماینده نامزدها، خرید و فروش آراء جزو اصلی ترین تخلفات مطرح شده هستند که در بیانیه شورای نگهبان هم به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان غربی با مشارکت ۶۸درصدی حائز شرایط رای برگزار شد، افزود: در آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰هزار نفر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری شرکت کردند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha